~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av ~ Ruth ~ - 13 oktober 2010 19:26

Ett snabbinlägg innan Tv’n börjar. Ni ger mig kraft med er energi, vet ni det ?


Jag vill så mycket men orkar hälften.  I dag har jag varit och köpt socker så då blir det många syltburkar av jordgubbar och lingon i morgon. Är så glad att gubben inte har plockat lingon i höst, han hade andra saker för sig, annars så brukar det blir det många kilon skall ni veta. Han älskar att springa i skogen.


Nu är det älgjakt i Värmlandsskogarna, men han har fått problem med en höft, har haft känning från och till, men efter första dagens springande i myrmark så har det blitt illa, får se om han orkar kämpa veckan ut. Älgar har dom fått så mera kött blir det i boxen till vintern. Oftast så styckar han upp det och förpackar, även maler köttfärs så det kommer klart hem fruset, smidigt och klart.


I kväll så krockar flera program på TVn, får beslutsångest över vad jag skall välja, bönderna får vänta tills i morgon, eller blir det Grannfejden ?? allt på samma tider grrrr. 


Har följt räddningsarbetet av gruvarbetarna i Chile från och till Live på Aftonbladet under dagen, vilken lycka !! många tårar har fallit av glädje, har varit så rädd för att kapseln skulle fastna på vägen upp, men dom fixar det (tror jag) vilken bragd ! I skrivandets stund så är 17 av 33 räddade efter 69 dagar innestängda i gruvan, jag ryser.


Nu börjar ½-8 hos mig, det skall jag titta på.


Kram till alla go’ingar där ute, ni ger mig så mycket tyrka, utan er hade jag bara legat på soffan och käkat praliner och jäst..

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards