~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Många undrar :-)

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2008 23:43


För er som inte vet vem "Hildur" är kan jag berätta att den har man när man städar och dammar, sätter den på handen. Sitt namn har "Medresenärskan" gett denna hjälpreda (hon ger ju allting namn när dom inget har :-) Hon beskrev sin "Hildur" så kärvänligt och rosenrött när hon köpte sin, så vi är nog många som hakade på den nya städtrenden. Gerty skickade en sådan hjälpreda till mig och nu skall den utvärderas. Jaaa, du Resenärskan håller den inte vad du lovar så får du på moppo :-)

Har du inte besökt Medresenärskans blogg så gör det, hon har många roliga berättelser från sin ungdomstid och mycket läsvärt för övrigt, du ångrar dig inte. Glöm inte hennes omröstning, det gäller namnförslag till hennes nya dammsugare "L"...


Den 22 oktober för ett år sedan satte jag in denna roliga pippin på min

blogg här, den håller än i dag !

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 oktober 2008 00:31

Medresenärskan blir så glad av denna enormt fina reklam jag får av dig "vår eminenta Ruth" så jag vill gärna att du, "våran goa Ruth", lägger ut den senaste filmen på mig ... Jag dansar på en fåtöljs ryggstöd till härlig musik och ylar lite. Ja, nu har ni alla sett den där resenärskan ifall ni inte gjort det ....

Ja, förlåt Ruth lilla att jag gjorde en självpresentation. Det var så lockande. Snart blir jag avrättad ... om/när Hildur inte uträttar vad jag lovat. Min Hildur är röd och ettrigt ilsken på skiten. Det går undan riktigt för henne när hon sätter fart.Jag ser fram emot recensioner när hon gjort sitt första uppdrag.
Kram på dig min vän !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

23 oktober 2008 09:41

Följer med spänning hur det ska gå med denna "Hildur".Om det går vägen kanske det vore något för mig.....jag städar ju inte här hemma utan jag sanerar mitt hem med ojämt mellanrum :) Kram !

http://wanilla.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

23 oktober 2008 10:19

Skön pippi som gungar i takt till en skön låt. Är lite nyfiken på Hildur, har aldrig sätt sådan
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
agge

agge

23 oktober 2008 11:26

Den där kakaduan är bara för härlig...hihihii..så söööt..Den där Hildur verkar bra, vi får se vad du tyker. Har aldrig sett den odllen förut.

http://agges.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 oktober 2008 11:51

En mycket musikalisk pippi...tack för den underhållningen.

http://violett.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 oktober 2008 14:40

Får ut och leta "Hildur" om du tycker den är bra.
Kanske något att lära Konrad att bli danspippa;=)
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

23 oktober 2008 17:20

Menar danspippi...stackars Konrad
Gokväll

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

24 oktober 2008 08:54

Då vet jag vad den blåa "grejen" är ;)

http://birgittas.bloggagratis.se

 
sussi

sussi

24 oktober 2008 08:57

Godmorgon

http://superwoman.bloggspace.se/home

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards