~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

FY PÅ SIG - 1

Av ~ Ruth ~ - 28 april 2010 23:02

  


Snöröjningen i vintern har nog gjort att budgeten för kommunen är förbrukad när det gäller gatuunderhållet. För första gången så har jag sett detta fenomen, en kille går med en tung lövblås i handen och en stor plastdunk med bensin i den andra och blåser rent trottoaren från skräp och grus ut på gatan, hela våran trottoar ner till sjön, vänder och går andra sidan tillbaka. Ett krävande och tungt jobb som tar flera timmar, undrar hur det kändes i armar och rygg efter att ha utfört detta. Tidligare år så har det sopats bort av en maskin även på trottoarerna. Förmodligen är detta ett billigare set en att hyra in en maskin. Kanske var det en PRAO kille som var på kommunen, billig arbetskraft och ett riktigt slavgöra...

 

  

 

Sedan kom den stora sopen och tog bort allt på gatan. Jag stod bara och gapade av förvåning.
 FY PÅ SIG LERUMS KOMMUN !
Mera "FY" kommer i morgon.
 
Senaste med mitt ryggskott: det är stora förbettringar, men att sitta här framför datorn gör det smärtsamt att resa på mig och börja gå. Sitter på en tjock dunkudde och det lindrar mycket. Så det går åt rätt håll..

 
 
lillis

lillis

29 april 2010 06:59

Skönt att höra att du blivit något bättre i ryggen. Hua är det med eran tik som snart ska ha valpar?
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

29 april 2010 08:01

Nej men ... fy så de gör. Det borde förbjudas. Stackars människa. Vågar de sätta en PRAO på sånt tror du?? I så fall är de inte riktigt seriösa tycker jag.

Hoppas du blir bättre snabbt i din rygg. Här är det stiltje för jag är så öm och stel i nacken. Svårt att röra huvudet. Joo, jag har ett fast det mera liknar ett kålhuvud.
Ha det gott min vän !!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gilla

29 april 2010 08:49

Så härligt Ruth att ditt ryggonda nu går åt rätt håll. Att du har som mest ont när du sitter är helt normalt. Sitta är det sämsta man kan göra när man har ont i ryggen. Laptop i knät liggande i soffan är det bästa. Istället för att sitta.
Kram Gilla

 
Charlotte

Charlotte

29 april 2010 09:10

Skönt att du är bättre!

Jag tror de använder sig av dessa sopblåsningsmaskiner för att de inte kommer åt med en stor sopmaskin. De kan ju inte köra den tex på en gräsmatta för då går marken sönder. Nä, praos till detta det får de inte ha. Meningen är väl att grus/skräp ska blåsas ut i gatan för att senare hämtas upp av den stora maskinen. Säger hon som ibland känner sig lite för mycket informerad vad det gäller miljöfrågor. Kram och ha en fin dag!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

29 april 2010 10:29

Ja du, får se om jag berättar. Jag är väl väldigt feg av mig för det är nog lite kontroversiellt det jag har att säga. Vet du jag tror du har rätt i att jag nog försökt sjunga lite för höga toner. Eftersom jag har fel teknik så blir det liksom lite ansträngt. Men snorig är jag, så det kan nog vara pollen också. Jag är så mhycket bättre nu så nu är jag glad igen. Clarityn hjälper. Ta testa det, tror man kunde äta det i 3 månader utan att behöva gå till läkare.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

29 april 2010 13:05

Gott att höra att du blivit bättre, sega som vi är så är det bara att spotta i nävarna och ta nya tag. Tack för ett trevligt telesamtal i går

http://bloggplatsen, se

 
Cina

Cina

29 april 2010 13:22

Bra att du oxå är på bättringsvägen. Läste i en tidning igår om ryggskott o man ska vara i farten så mycket man bara kan och orkar. Lätt för dom o säga för ryggskott gör förbaskat ont det vet jag för jag har haft det några gånger.

Hoppas du är frisk när Nova ska valpa för det är väl inte långt kvar nu!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
"Bettan"

"Bettan"

29 april 2010 14:16

Hej vännen min!
Vad jag gläds med dig att det börjar at gå åt rätt håll igen... Inget kul när man har ont. Å ryggen är dock av mer betydelse än man anar... Detta får man snabbt känna av då man har ett ryggskott, eller på väg till ett. Hua hua. Man har rätt att tycka synd om sig då. För det är synd om dig :)

Sen vill jag tacka för att du flitigt besöker mig :) Har varit lite of ett tag, men känner att jag kanske har mer att tillföra bloggeriet nu igen. Å med tanke på din fråga hos mig :) Jajja men det är min stora gosses flickvän & så även han jag övningskörde med :) Underbar svärdotter, & jag hoppas sååå att detta vara lääääänge :)

För övrigt vill jag önska dig en riktigt bra dag! Solen har inte hittat hit...Men den kommer kanske tills imorgon :)

Kram Bettan
Ps. Håller med dig att det är för djävligt med denna formen av arbete som du visar med dina bilder ds

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

29 april 2010 18:20

Skönt det går åt rätt håll nu. Ja allt är inte fördelar med snö! Hoppas killen är frisk och stark

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

29 april 2010 21:30

Dom är sena med att sopa på gatorna i din stad, här gjorde dom det för flera veckor sen. Hoppas på bra väder i morgon när man ska hälsa våren välkommen.

Ha det bra!

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards