~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Jag har ju kläder :-)

Av ~ Ruth ~ - 9 oktober 2008 22:32

Nu är dagen till ända, och inget blev gjort av det som stod på min agenda, får skriva om hela repertoaren tills i morgon. Har tvättat och strukit en stor hög med kläder som har legat kvar i källaren sedan förra och förrförra vändan, det som tvättades i dag får jag ta i helgen. Trodde att jag skulle behöva köpa mig nya kläder för skåp och lådor var tomma, men i källaren fanns allt jag saknade. Avskyr strykbrädan och strykjärnet, det är så himla tråkigt. Sedan skall det in i olika skåp och lådor både på första och andra våningen, blääää. Får så himla ont i fötterna av att stå i samma ställning i timmar.  Hämtade en kudde och stod på till slut. Min man kom hem från Danmark i dag, packade om väskan, stuvade i bilen och begav sig till Värmland, älgjakten börjar på måndag. Nu skall jag sticka på den rosa barnkoftan som jag började på i somras, tycks aldrig bli klar, känner mig inte motiverad när jag inte har någon flicka på 4-5 år att sticka till, kanske sälja den på nätet, kommer tid kommer råd.

 
 
Malin

Malin

10 oktober 2008 00:04

Nu skäms jag verkligen!
Tryck på länken för att se varför.
kram

http://mallan1988.bloggagratis.se

 
agge

agge

10 oktober 2008 09:13

Det är med att stryka..det händer sällan hos mig, jaa nästan aldrig föresten....I hate it....Ha en bra fredag

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

10 oktober 2008 09:22

Jag håller med dig om att strykning är pest och pina, men i bland är det ett måste.
Ha en bra fredag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

10 oktober 2008 09:47

Kläder har en alldeles för möe utå, tänk om nån ville komma och hjälpa mig kasta skiten! En behöver bara 3 av allt; en på, en i tvätten å en ren;) Ren! vem behöver dä här finns ju ingen snö å ingen ack ja har en heller;) Stryka...usch stryk dä;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

10 oktober 2008 09:59

Stryka är inget kul...men det blir fint :)
Din man får du inte se mycket av ;)

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Märesenärska

Märesenärska

10 oktober 2008 10:49

Hej på dej Ruth.
Det är många gånger man får skriva om agendan så ta det inte så hårt att du inte gjorde det du tänkt. Man skall göra det man vill och det man inte vill kan vänta, ser du. Det finns ingen som tar arbetet ifrån en heller så den dagen man har lust ... ja, då står strykbrädan och järnet och ler mot dig och hälsars dig välkommen!!!

Sätt dig och sticka istället ... då utnyttjar du ditt liv till det du vill och känner att du trivs. Skicka sen tröjan till någon liten flicka som inte har så gott om kläder.

Ha en bra dag!!
Kram på dig!!

http://kronblad

 
Jenn

Jenn

10 oktober 2008 11:04

Å styke klær er noe av det værste jeg vet også,og jo mere det hoper seg opp jo værre blir det-skulle hatt hushjelp til sånne saker*ler*
Gubben din er ei riktig løperbikkje som vi sier i Norge;)Ikke ondt ment,godt de har noe å holde på med tross alt.
Ha en fin dag Ruth.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Yvonne R

Yvonne R

10 oktober 2008 12:14

Godmiddag!!
Att stryka är ett sådant där "måste" kanske därför det är så trisst.
Yvonne R

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

10 oktober 2008 13:19

Ruth, lilla Ruth vem är väl som du ... (harkel, host, tjoho) ...
försökte sjunga för att be om ursäkt att jag blandar ihop släktforskning och blogg. Satt och förde in i mitt släktforskningsprogram och kom plötsligt på att gå in till dig så jag skrev fel ...

Medresenärska eller Kronblad är skit samma ser du. Det leder ingen vart ... märker du väl. Nej, jag går inte iväg idag men man vet aldrig om korvspat hänger med så länge till.
Niger och bockar för att vara i jämstäldhetens tecken och önskar dig än en gång en bra dag !!! och tro inte att det finns någon enda resenärska till i detta land som rör ihop så mycket som den här. Kram !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

10 oktober 2008 13:29

Jag är väl knäpp men jag tycker om att stryka, och sedan lägga in det i skåpen snyck och prydligt

http://Prilyckans

 
charlotte

charlotte

10 oktober 2008 13:40

Om jag en dag får ett sådant där rosa strykjärn (delvis rosa då) så ska jag överväga om jag orkar börja stryka allt igen... det första jag sa till min blivande make att han kunde titta i månen efter en strykerska för jag tänkte inte alls stryka hans skjortar... kan du tro jag har aldrig gjort det heller. Han gör det själv. Sedan håller jag med om att det är viktigare att göra det man blir glad av och inte en massa måsten... fast jag själv har en halvdan måste dag. Du kan aldrig ana hur trögt det går med mina måsten. Hittar bara fler allt eftersom... nu måste jag städa linneskåpet, kan inte för mitt liv begripa vem som varit där och stökat om det nu inte är mitt hustroll igen. Jag verkligen måste eftersom en hylla rasat ner och jag får inte in det rena. Ha en fin dag i fortsättningen så ses vi snart igen.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 oktober 2008 19:09

Tråkiga jobb kan gott vänta till morgondagen. Allt behöver inte göras samma dag. Och jag håller med dig om att stryka är urtråkigt.
Ack ja, denna jakt. Nu blir det ett långt uppehåll på våra skogslunkar. Tråkigt då skogen är så vacker just nu.
Ha en skön helg

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

10 oktober 2008 20:56

Ja fy för att stryka det är ingen höjdare.
Ja älgarna måste ju skjutas av för annars får vi för många!

Du får sticka klart tröjan o så sätta ut den på tradera, ett spännade sätt!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards