~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

God dagens..

Av ~ Ruth ~ - 17 maj 2008 12:26

Enligt min man så var natten orolig och gnällig. Enya snurrade väldigt i valplådan i går/natt och valparna kom ifrån henne och pep. Misstänkte att hon var låg i kalk, så då fick hon extra kalk, efter en timma var det slut på snurrandet. Hennes temp låg nu på morgonen på 39,1* (normalt 38.5*) så nu får jag vara uppmärksam på att den inte stiger för då kan det bli kris, rentav dödens. Alla rester från moderkakorna måste vara ute inom 48 timmar, så det gäller att sätta in antibiotika i tid. Det finns flera som inte tempar sin tik efter valpningen och förlorar tiken, men detta får inte ske här. Eftervården är A - O för att allt skall gå bra. Valparna gick ner i vikt under dagen i går ca. 10 gr och det är mycket på den låga födelsevikten, men i morse så var den uppe igen, usch vad man blir orolig. Dom fick ett extra måltid med valpmjölksersättning på flaska innan jag gick till sängs och alla tog flaskan, då kände jag mig nöjd och kunde krypa till sängs. Nu får jag se hur denna dagen blir, hoppas på det bästa.

 
 
lillis

lillis

17 maj 2008 12:38

Vilka små knyten,vad oroligt det måste vara med tiken hoppas att tempen på henne går ner.
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

17 maj 2008 13:20

Jag hade nog missat lite att du föder upp hundar. Visst är det kavalierer? De är så söta. Jag hade ingen aning om hur mycket jobb det är med att föda upp hundar så det du berättar är jätteintressant. Hoppas att allt går bra både för valpar och modern. Jag har haft hund, en labbe men det är 15 år sedan han gick bort. När jag var barn hade vi en dvärgpudel numera är jag bara hundvakt men det är roligt det med, för det känns nästan som att ha hund. Lycka till med valparna!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

17 maj 2008 15:50

Her har det skjedd saker siden sist jeg var innom.Gratulerer med nydelige valper.Håper alt går bra med de små og ikke minst mammam.
I dag har jeg vært i vei å kjøpt meg egen bil,ikke dårlig på 17 mai:))
Ha en fin dag Ruth.
Stor klem fra meg og Rocky til dere alle.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Monica

Monica

17 maj 2008 16:10

Vilka små söta knyten, hoppas att allt går bra med både tiken och valparna.

http://violett.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

17 maj 2008 16:23

Bättre omvårdnad lär inte Enya och valparna kunna få det än hos dej och Arne. Krama om dom alla från mej.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

17 maj 2008 17:41

Så söta dom är, men förstår att det är oroligt att allt ska gå bra. Tror inte att dom kan få bättre omvårdnad än hos dig och din man. Håller tummarna!
Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

17 maj 2008 17:48

Håller tassar och tummar för Eyna och hennes gryn.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

17 maj 2008 18:32

Jag tänkte att eftersom du föder upp hundar så vet du säkert en hel del om hundar också. Jag har en väninna vars tik var kastrerad, enligt henne hade de tagit bort hela livmodern och allt. För ca 1½ månad sedan så var hunden hur pigg och frisk som helst, inga tecken på sjukdom alls. Så träffar jag min väninna och då har hon låtit avliva hunden för att den fått livmoderscancer??? Kan en hund få det om allt är bortplockat??? I mina öron låter det väldigt konstigt. Du kanske undrar varför jag undrar, jo för att min väninna har en tendens till att göra sig av med djur när hon plötsligt tycker de är äckliga eller jobbiga, det går inte att säga något till henne att det är bättre att placera om än att ta bort ett fullt friskt djur. Min make som jobbar bla med djurskydd är ganska arg. Jag har så svårt för detta och funderar på att säga upp bekantskapen för jag klarar inte av hennes attityd till djur. Jag som knappt kan ha ihjäl en fästing. Hoppas allt är bra med er och valparna.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

17 maj 2008 19:14

Åh, vilka snuttisar!
De klarar sig säkert med dig där;) Helt övertygad!
varma kramen!

http://trollpackan

 
Cina

Cina

17 maj 2008 21:44

Jag håller båder tummar o tår för att det skall gå bra både för tiken o de små!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gilla

17 maj 2008 22:20

oroa dig inte för mycket för att dom minskat i vikt första dygnet, det gör ofta nyfödda valpar. Men tiken är såklart noga som du säger att hålla stenhård koll på. Lycka Till
Allt kommer gå bra ska du se.

 
"Bettan"

"Bettan"

17 maj 2008 23:36

Kommenterar alla inlägg hitintills om de små. Grattis till dem du har fått & jag håller alla tummar å tår att de ska gå bra med dem alla 3. & självklart tiken som har varit såååå duktig ihop med matte.
Allt gott önskar jag dig/er!
Kram Bettan som ska nanna nu med :)

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 maj 2008 00:59

Grattis till Enyas fina valpar.
Man är alltid orolig för tiken och den första tiden efter valpning och sömn brukar vara en bristvara den första veckan. Vi sitter uppe och passar tik och valpar samtidigt som vi kastar längtansfyllda blickar mot vår sköna säng och önskar att få sova ett par timmar. Medans tiken och valparna sover gott i sin låda.
Jag hoppas att allt ska gå bra för Enya och hennes valpar.
Och önskar dig en god natts sömn så småningom.
Kram och Grattis.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

18 maj 2008 10:11

Tack snälla för svaret, det var som jag misstänkte då.
Kan inte sluta att titta på de små söta inne hos dig. Sov gott!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

18 maj 2008 15:17

Grattis till familje ökning!
Inte visste jag att dom är så släthåriga , när dom födds. Söta är dom, Du måste vara glad och stolt!
Det är ju mitt jobb....med för tidigt födda.
Sprittiga ,slöa och ibland sjuka!
Men med god vård kan Dina små . bli stora och starka. Kanske inte till vilket pris som helst, kan jag tycka ibland.
Sköt om Er!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards