~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Berta min kära trotjänare.

Av ~ Ruth ~ - 9 oktober 2008 00:24

Näää, inte är det Berta som är på bilden "Ler" det Bertefia "Nowah i löven".


Det blev en del gjort i går, men dock inte allt jag hade planerat för. Flängde omkring med "Berta" (min cykel) över allt innan jag fick tag på det jag skulle köpa. Till affären för att köpa hundmat, där var den slut, hem med övriga matvaror, till andra sidan av Lerum hittade den hundmaten jag sökte, hem med den. Sedan kom jag på att jag skulle ha trädgårds ättika i väg med Berta igen åt ett annat håll, fick tag på den sista dunken som var kvar innan nytt skulle komma till våren. Då var mina ben slut och orkade inte mera. Hoppas nu att det blir sol även i morgon så jag kan spruta i den stora hundgården som inte har varit använt i sommar, den ser för jäkligt ut med grönt och så får det inte vara. Plommonträdet skall beskäras, hoppas jag hinner det i morgon, skall bli skönt när allt ute är avklarat för vintern. Har märkt att gräset inte växer lika snabbt längre, så snart kan gräsklipparen göras rent för en välförtjänt vintervila. Men först skall den klippa alla blad och löv när dom har fallit av, och det dröjer här ännu, många år sedan jag krattade, det blir näring till gräsmattan kommande vår. Längtar nu efter att få lugn och ro för att sticka små roliga saker och beställningsjobben som jag har tagit på mig, några strumpor, vantar och mössor.

 
 
Charlotte

Charlotte

9 oktober 2008 07:20

God morgon! Ja, det blev visst lite cyklande för dig igår. Men vad duktig du är som fixar och donar i trädgården, ja det är det jag alltid sagt att löven ska ligga kvar för att bli till näring. Här krattas det bort på gården, sedan förvånas de trädgårdsansvariga över att inget växer... trallala...nej, det blev inte att vi såg Bonde söker fru, förstår inte vad vi fastnade i... var något med Persbrandt och jag somnade mitt i allt. Ha en underbar dag, kram.

http://charlottas.blogggratis.se

 
lillis

lillis

9 oktober 2008 08:46

Vad söt hon är lilla Bertefia.Visst är det skönt att kunna cykla man tar sig fram så lätt och man behöver inte trängas
Önskar dig en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärskaa

Medresenärskaa

9 oktober 2008 09:25

Oj, vilken go vovve. Varför fresta medresenärska så här på förmiddagen med en sån vacker skapelse???

Ojojoj, du fejjar och pysslar ... hur orkar du?? När vilar ho, Ruth-stumpan???
Det är ett bra knep att köra sönder löven med gräsklipparen för då får ju gräsmattan det den behöver ....
Kram på dej!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

9 oktober 2008 10:47

Söt som socker är hon, lilla Nowah!
Kors vad du fick cykla igår! Hoppas du får det lite lugnare idag. Visst är det perfekt att hacka sönder löven med gräsklipparen. Sparar både tid och kraft.
Kramiz

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.

 
Marianne

Marianne

9 oktober 2008 11:23

Lilla Nowah är söt som socker. Hundar av mindre raser tilltalar mig mer och mer.
Vilken tur att du inte har någon Berner kvar när du ska ha hem foder på cykeln. Det hade blivit många rundor annars. Jag räfsar enbart på gångar mm. resten får gräsklipparen ta hand om. Gräsmattorna behöver de sönderkörda löven och samtidigt så minskar tillväxten av mossan.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

9 oktober 2008 12:50

Söt vovsing!
Flitig som ett bi är hon...Ruth ;)
Det är då tur du har Berta i alla fall ;-D
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
agge

agge

9 oktober 2008 12:53

så söt hon är lilla Nowah,,,jasså du har fått lite motion idag ser jag...hehee...jaa, ibland får man stå på ska jag säga...hoppas att du får det lite lugnare idag nu Ruth..
kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Rut.

Rut.

9 oktober 2008 14:06

Ställer gärna upp som modell när matte kommer med kameran men kamraten från igår går inte heller av för hackor.
Matte hon är alltid i farten gör hon inte så är det andra, tycker hon skulle lugna sig ett tag. Kanske vi skulle ställa till med lite punka på Berta men hon vet väl råd för det också. Vet inte vad husse gör, har han åkt tillbaka till vidmarken igen.
Har hon tid med en liten kramis tro?

http://wwwrut.blogg.se

 
Monica

Monica

9 oktober 2008 14:08

Du fick mycket motion igår ser jag.Det är skönt att cykla om det inte är för kallt. Det är snart dags för våra trädgårdar att gå i vintervila.
Idag har vi fint höstväder här....

http://violett.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

9 oktober 2008 14:16

Oj va lik hon är Cezzan =) Ta det lugnt på cykeln så du inte ramlar och bryter nåt. Hoppas att du e nöjd med nya kameran.
Kram Kram

http://runezzaz.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

9 oktober 2008 17:13

Så härlig Nowah är, så fint tecknad!!
Ta det lugnt på Berta när du far runt som en "skottspole" i Lerum
Kram Yvonne R
PS, Tack för medaljerna :=)

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

9 oktober 2008 17:49

Vad fint du har fångat Nowah på bild, Ruth!

http://latte

 
Jenn

Jenn

9 oktober 2008 17:56

Nydelig liten bofsevovs:O)Og jammen har han pels så det holder han på bildet under her,heldigvis blir det aldri så mye av min..men så har han ingen tik med løpetid i hus heller da:P
Trim får du i massevis ser jeg,jeg har ingen sykkel så det blir bilen som trimmer meg*ler*
Ha en fin kveld.
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Cina

Cina

9 oktober 2008 18:49

Mycket söt liten Nowha får jag lova att säga.
Ja du gummsan motion får du så det räcker och blir över.
Hoppas du snart får varva ner lite!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

9 oktober 2008 19:15

Vad ljuvlig hon är, lilla gumman!
Tur att du har Berta, så att du slipper gå.
Kram

http://millis.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

9 oktober 2008 22:11

Jodå det är inget fel på den kamera jag har,det har du rätt i.Varför jag funderar på en ny kamera är dels antalet pixlar för att kunna skriva ut extra stora bilder och så ISO talet.Den jag har kan man ställa på ISO 200 och den jag vill ha kan man ställa på ISO 100....blir bättre kvalitet på fotot med andra ord.Men som med allt man vill ha så kostar det även om jag inte behöver annat än just kamerahuset just nu,objektiv har jag redan eftersom man kan använda de jag redan har till den kamera jag vill ha.Hoppas min förklaring var lite begriplig i alla fall:) Kramen!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

9 oktober 2008 22:25

Ojojoj, Så berta har varit på många turer med dig sittandes på :) Du håller då i gång hela tiden gumman. Fattar inte vart du får alla dina krafter ifrån. Men det är så skönt att få läsa om allt du pysslar med.

Såg i ditt tidigare inlägg om kam/borsten. Den verkar ju vara helt suverän.... Så gissa vart jag ska som imorgon???? Jajja men, helt rätt gissat. Djuraffären & införskaffa denna suveräna mojängen till min rysligt eftersatta Hero.

Kram på sig... Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Stinalill

Stinalill

9 oktober 2008 22:31

Vilka ulliga, gulliga hundar du har!! Hur många vovvar är du matte till?

Vad gör du med all bortborstad päls?? Det måste bli åtskilligt på ett år! Du får sticka vantar av pälsen! Du som gillar att sticka!
Kram

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

12 oktober 2008 23:53

Kära Ruth, förstår så väl att känner för lite vila och sätta Dig sticka!
Du far ju omkring som det värsta!
Måste Du verkligen.......
kram

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards