~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Mulet men inget regn

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2008 13:04

Kan börja med att ge svaret på förra inläggets gåta: Sveriges nationalfågel är "Kaffegöken" "Ler". Inget rätt svår så jag kunde inte skicka ett pris i form av en flaska och ett paket Gevalia.



Gulliga Gerty har gett mig en "Hildur" som kom på posten i dag, ditt goda hjärta är guld värt, så nu har även jag också en sådan hjälpreda, hoppas hon håller måttet ;D



I går åt jag "potatis / purjo soppa" som hon hade med till mig tillsammans med ett par ostmackor, mättsamt och gott. Gerty har varit kokerska, så det här med att laga mat är hon en mästare på, hon vet hur man blandar och ger.



Gerty ringde mig med sin mobil i dag, åter har åskan varit på besök där i natt, ryser över hela kroppen.Den 11/7 2000 drabbades dom och huset övertändes och gick inte att rädda, efter det bodde dom i husvagn, tror dom kunde flytta in till jul , men mycket återstod, bara känslan att komma från husvagnen var enorm. Åter har åskan ställt till det, men inte så drastiskt,  (hur är det möjligt ?) Tror hon själv kommer att skriva om det i sin blogg (om hon orkar). Många tråkiga minnen rullades upp igen för dom. Man tror inte att samma familj skall drabbas två gånger, hoppas det monteras in åskledare efter detta här nu. Fällde faktiskt tårar av medlidande, förstår hur det kändes för dom i natt, denna panik som utbröt med att få ut hundarna osv, vidrigt !

 
 
Monica

Monica

22 oktober 2008 14:24

Lycka till med "Hildur".....min Hildur är giftgrön till färgen och inköptes i Strömstad förra året på vår semestervecka där.

http://violett.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

22 oktober 2008 15:09

Jag säger som Monica,lycka till med Hildur och att hon håller måttet.
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

22 oktober 2008 15:49

En "Hildur" har jag aldrig sett förut é den av gummi eller är "tuttarna" av tyg.
Om du pratar med Gerty hälsa från mig, det låter inte bra.
Vi har sol här nu men det sas på radio att det kan komma in åska.
Kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

22 oktober 2008 16:15

Även jag har en "Hildur" giftgrön.
Ja sa ju till dig att jag skulle köpa en om du inte hittade någon. Men nu fick du ju en ändå!!!
Min ligger i skåpet o är aldrig använd ja så är jag!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

22 oktober 2008 16:55

Tänkte köpa mig en sån där Hildur sist jag var till ICA Hjärtberg i Lidköping. Men tyckte dom var så stora. Fick uppfattningen av att dom skulle användas till bilar och sånt. Kanske det finns olika modeller.
Lycka till med din Hildur! Skriv gärna och berätta om hon gjorde bra ifrån sig.
Så tragiskt för din vän Gerty som råkat ut för brand två ggr i sitt hus. Hoppas det ordnar sig till det bästa för dom.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

22 oktober 2008 17:11

Tack för omtanken! Jag får nog prata med mammas granne själv men jag tvivlar på att det hjälper....hon är en sån som verkar totalt bortkopplad om man säger så....
Kramis!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Medresenäskan

Medresenäskan

22 oktober 2008 17:48

Ha,ha ... Åh, vad ni kommer att spy galla över mig nu om ni inte tycker om den. Jag har jättestor nytta av den och den är fantastisk på möbler och fönsterbrädor.

Stackars Ger´ty och hennes fam..... Usch, jag ryser !!! Hoppas att det inte blev så farligt den här gången men jag förstår om alla hemska minnen dök upp och gjorde ont.

När du berättade om tandkrämen så blev jag så full i skratt och då väckte det liv i en gammal jobbarkompis berättelse ... den har jag lagt ut nu så du kan läsa den om du törs. Tala bara om för mig om det är skottpengar på mig sen så jag hinner ta skydd.
Kram på dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

22 oktober 2008 17:49

Hihi... jag har en Hildur oxå, den e superbra. Men stackars Gerty då, får väl läsa om elendet när hon orkar skriva på sin blogg.... men låter inte som det skulle vara något roligt.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

22 oktober 2008 19:36

Ja jösses va traser en har kramat i sina dar, en kunde lika gärna vart födder me dom. I så fall såna här mysiga som liknar en korsning mellan sjöstjärna å manet. Jasså kommer di mä posten?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 oktober 2008 20:12

Jag har aldrig provat på någon Hildur. Det kanske vore lönt att göra det.
Jag känner verkligen med Gerty och hennes familj. Åskan ska inte slå ner två gånger på samma plats. Nu blev ingen skadad, men obehaget finns ju där ändå.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

22 oktober 2008 20:55

Har aldrig sett en "Hildur"...hmm...var i all sin dar hittar man en sån och vad är det för något ;)

Så hemskt för Gerty och familjen...!!! Usch och fy för åska!!!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

22 oktober 2008 23:36

Det är sådan som:sudda ,sudda bort din sura min? Men jag begriper bara inte hur du kan skriva så mycket och dessutom felfritt med sådan tangettbord som du har. Men du kan det mesta ju! Kram vännen!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

23 oktober 2008 10:49

Skrev ett långt inlägg alldeles nyss som jag typiskt nog tryckte bort, sjutton också! En sån där "Hildur" är nog bra att ha tror jag, verkar praktisk!

Det var mest vi turister som var sommarklädda i Italien när jag var där trots att dagtemperaturen var ca23-25 grader, italienarna själva gick ofta i varma jackor, stövlar m m, konstigt tyckte vi!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards