~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

En dag till eftertanke

Av ~ Ruth ~ - 6 oktober 2008 11:11



Besök och stöd BRIS (barnens rätt i samhället) Blunda inte för våldet, som barnen dagligen utsättes för. Våld av olika slag både fysiskt och psykiskt det  är vardagsmat för många barn runt om i hemmen och mycket vanligare en du kan tro ! 

Du som vill får ta med dig kortet till din hemsida eller blogg. Skydda dom små !

 
 
Lena

Lena

6 oktober 2008 11:23

Du har så rätt Ruth om det här med att ta sig vatte över huvudet med pellisarna, tyvärr så är jag nog en sån person som gör samma misstag hela tiden men nu tror jag att jag lärt mig detta med pellisarna! Norpar åt mig din påminnelse om Internationella barndagen, tack för den! En bra dag önskar jag dig! Kramen

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 oktober 2008 11:25

Blir så trött på min dator, skyller på den men tangentbordet är knasigt och det gäller verkligen att kolla igenom vad man skrivit innan det skickas :o), missar lätt bokstäver, måste trycka så hårt på tangenterna!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

6 oktober 2008 12:08

Fint att vi alla hjälps åt på olika vis att skydda alla barn.
Men Ruth, vill inte klaga men allt stämmer utom månaden, på den fina bilden du satt in här.
Kram

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

6 oktober 2008 12:13

Tack för en fin bild på INT Barndagen!!
HA EN BRA DAG
Yvonne R

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

BLOGGAREN RUTH

6 oktober 2008 12:33

SVAR TILL YVONNE:
Tack för påpekandet ang månaden, nu är det fixat :-)

 
Latte

Latte

6 oktober 2008 16:01

Så fint du har gjort, min vän!

//C&L

http://latte

 
Jenn

Jenn

6 oktober 2008 16:57

Ja i dag er det barnedagen,og så fint et bilde du har gjort i anledning dagen.
Og så fint det ble i bloggen din med den nye bakgrunnen og,lekkert:)) Alltid fint her da,liker smaken din:O)
En fin efta og kveld til deg.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Stinalill

Stinalill

6 oktober 2008 17:13

Nog behövs det, att man uppmärksammar och talar om alla barn som far illa! Ingen kan rädda alla - men alla kan rädda någon! Vi vuxna måste vara modiga och våga lyssna till vad de säger och - inte säger!!
Vilka vackra blider du bullar upp med! Och vilka VACKRA barnbarn du har!!
Klem från mig oxå!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

6 oktober 2008 20:16

Tänk så många barn som far illa

http://Prilyckans

 
Medresenärskan

Medresenärskan

6 oktober 2008 21:06

Ojojoj, i dag är jag här sent ... Vi har varit på sjukhuset och handladae på vägen hem.

Vilket fint kort du har på sidan. Mamma med sitt barn ... finns det något goare??? De små godingarna luktar så gott. Tänk de stackare som får lida från det de föds till dess de inte finns mera. Måtte världen bli snällare och i all synnerhet mot de som inte kan försvara sig och inget ont har gjort.
Kram på dig.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa

6 oktober 2008 21:23

Finns några i varjes närhet som mår dåligt men som vi inte ser...hemsk!

 
agge

agge

7 oktober 2008 09:51

Tack för din vackra gåva. Sätter in den på min hemsida på barndagen.

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
kamilla

kamilla

9 oktober 2008 14:35

Vi måste alla hjälpas åt att skydda våran framtid. Framtiden är barnen och domska skattas högt. Tagit med mig bilden till min blogg, ska sätta in den senare och skriva något fint till för att sprida lite kärlek och respekt :)

http://finnsanglar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards