~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 november 2007

God mat och mera....

Av ~ Ruth ~ - 2 november 2007 14:03

Har knappt varit vid  blogg och data på ett par dagar, min son och sambo kom hit från Stockholm i onsdags och fortsatte till Oslo vid 2 tiden i dag. I går var vi till GBG och shoppade, köpte en Extern hårddisk (backup) på 320GB, så om min dator skulle krascha så går inget förlorat. Min son Robin som är data ansvarig på SEB och otroligt data kunnig kopplade in den och skrev till en massa coder så nu klickar jag bara på en ikon på skärmen så blir allt nytt sparat. Han köpte en ny 22 tummes plattskärm som skulle bli en för tidlig jul present till mig, ( han skämmer bort mamma något kopiöst). Det finns inga skärmar som är 4 kantiga längre utan dom är extremt breda, som dom nya Tv-skärmarna, det är lite ovant men man vänjer sig. På bilden kan du se hur mycket luft det blir på sidorna om mittpartiet. Min äldsta son fyllde 40 i onsdags så hela familjen med barn var ute i går kväll på en Thail. restaurant och åt och drack gott, vi var 12 pers. Riktigt trevligt var det. Det var en överraskning för min son som inget viste. Vi fick ta det lite lugnt för i dag flyttar dom från radhus till hus, så det kommer nog en inflyttningsfest om ett tag också, även en ny liten baby väntas snart.

Även jag fick vackra blommor av Robin, (inte han som fyllde år) Varför fick jag då dessa ? Jooo, för jag kämpade och födde fram storebror för 40 år sedan med smärta och möda, en väldig gullig tanke.


Nu skall jag kika på vad ni har haft för er dom 2 senaste dagarna det skall bli kul :-)

 
 
Marianne

Marianne

2 november 2007 15:11

Min dator kraschade i somras när vi satt och väntade på att en tik skulle valpa. Så när jag inhandlade ny dator så passade jag på att köpa en ny dataskärm också. Jag köpte den största widescreen skärmen de hade. Mycket bekvämt när man vill ha uppe ett par bilder eller olika program samtidigt och jobba med dem. Så du får säkert god nytta av din nya skärm.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Smeden Bengt

Smeden Bengt

2 november 2007 17:44

Får gratulera till plattskärmen! Vacker rosenbild! Det jag tänkte köpa istället är dvd brännare och samla allt på den! Det var trevligt med att din son hälsade på och att det blev fest för 40-åringen som jag får sända en grattis hälsning i efterhand genom dig! Krsam ha en bra helg!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
Liv

Liv

2 november 2007 20:25

Vad mysigt och kärleksfullt det låter. Jag märker att du uppskattar dina barn och relationerna till dem. Härligt! Ha de gott.

http://livslinje.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

2 november 2007 21:52

Önskar även dig en härlig helg!

Kram.

http://Frump.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 november 2007 23:09

Grattis till din ny dataskärm....
Önskar dig en underbar helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ulla-Britt

Ulla-Britt

4 november 2007 20:15

Grattis till din nya plattskärm, så snäll din son är som skämmer bort dig så.
Vackra blommor fick du också.
Kramisar Ulla-Britt

http://ulla-britt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards