~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 11 november 2007

Av ~ Ruth ~ - 11 november 2007 00:45

När jag läste Cina's blogg om snön som föll då hon åkte ut med bilen så skrev hon "Jag åkte i sommarskor utan strumpor o skorna är typ sandaler..". En tuff tjej som trotsar vintern.. När jag var ner till torget och handlade så var det en äldre dam som gick inne i mataffären utan strumpor och med sandaler på fötterna, övriga gick med vinterjackor och vinter skor, hon var väldigt udda (var det Cina tro ? :-) näää inte i Lerum och hon är yngre. Så Cina är inte en ensam sandalettare i det kyliga senhöst/vinter -vädret. Har fått inhandlat röd ljung för mina altanlådor, satte små kvistar av min Idegran i mellan, det blev riktigt fint. Trodde att ljung var väldigt frosttåliga men det är dom tydligen inte enligt damen i blomsteraffären. Någon kort period med frost är ok, men dom blir snabbt bruna av kölden. Funderar på att ta in dom och låta dom torka först och sedan sätta dom i lådorna, då blir dom inte bruna, men tål kanske inte blåst lika bra, vill ju ha dom röda och fina så länge det går. Hoppas ni alla där ute får en fin söndag.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards