~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 november 2007

Av ~ Ruth ~ - 5 november 2007 00:13

Alltid samma elände för katterna varje höst, det är ju ett liv och skall inte lida.
Så mysigt att ha en katt under semestern, men vad gör dom sen då ? inte alltid så får dom följa med när dom vänder hemåt till vardagen och jobbet. Hörde på nyheterna för ett par veckor sedan att aldrig har så många sommarkattor lämnats vin för våg som denna höst. Oftast så går dom en grym död till mötes och får lida. Hur kan folk vara så hjärtlösa och egoistiska ??  För några år sedan så hittade en granne små spår i snön som gick in under rododendronbusken, där under låg det 3 små kattungar tät i hopkrupna och ihjälfrusna, det var nog - 16-20 * den natten.Någon dag senare hittades en till kattunge död i en omkullvält plasttunna i en annan trädgård. En kattunge satt i ett träd vid skolan, den kunde hämtas ner och levde, men var medtagen, den fick ett gott hem. Troligtvis kom kattungarna från samma kul och lämnats på olika ställen i området. Bättre att ta dom till en veterinär för en spruta, men det kostar förståss (om man inte hittar ett hem för dom), så får dom dö på ett värdigt set. Skulle önska att kattor hade samma status, och kostade pengar som hundar och övriga sällskapsdjur gör, då skulle dom få ett drägligare liv och bättre omsorg från ägarna. Kastrera och sterilisera alla kattor så blir det inga oönskade ungar. Bara planerade födslar skulle få äga rum så man kan ge ungarna goda och trygga hem. Tycker så synd om dessa små liven som går en så grym död till mötes i den kommande vinterkylan.
"Är så ledsen"...


Sommar katten.

Ensam jag vandrar så hungrig och frusen. Vart tog dom vägen som bodde här i husen ? När sommaren stod i sitt vackraste flor då dom smekte min päls, jag putsade mina klor. Dom sa att jag var så vacker så vacker, dom sa att dom tyckte så mycket om katter ! Varför lämnade dom mig när dom flytta till stan ? Det susar så tungt i tall och i gran. Nu sitter jag på trappan och väntar, kanske kommer dom ändå och på dörren gläntar. Rimfrosten gnistrar och det är isigt kring husen. Jag är så ensam, hungrig, trött och så frusen.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards