~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 november 2007

Av ~ Ruth ~ - 26 november 2007 19:02


I dag har jag verkligen kämpat med min Julsida som nu ligger ute på nätet,vill du ha lite julstämning så titta in en sväng. Det har redan börjat komma in julkort så det var likaså gott att köra ut den. Nu börjar jobbet med min Pixeljulsida som skall vara klar till 1:a advent, sedan följer Juldekorationer på 10 Kennelsidor, så det är bråda dagar. Därav så har jag inte så flitigt vandrat omkring och kommenterat i era Bloggar, skall ta mig en vända senare i kväll. Länken till min Julsida hittar du överst på "Länkar"..

Av ~ Ruth ~ - 26 november 2007 10:27


Det var roligt att få höra era åsikter i det förra inlägget. Dom flesta använder mamma & pappa som inlärdes från starten i livet, tror att det blev en befäst vana. När vi pratar till hundarna här hemma säger vi "gå till mamma, gå till pappa" skrattretande, vi är ju varken det ena eller andra mot dessa fyrfota. Tror vi flesta betecknar oss som förälder gentemot  vovvarna "Ler".. Säkert töntigt i personers öron som själva inte är hundägare, men så är det. Pappa har alltid låtit barnsligt i mina öron, men mamma låter bättre. I mitt vuxna liv har det varit mor och far. Har tre barn, 2 säger mor, 1 (oftast) mamma. Tror alla 3 oftast säger far och det är inget jag har påverkat och styrt dom till. Tror inte dessa beteckningarna är en föråldrad eller högdragen beteckning för föräldrars tilltal, vet inte vad det är som styr det hela. Får nog söka på nätet eller fråga en språkvetare vid Göteborgs universitet, det går ju ett program varje vecka på radion dit man kan ringa om man undrar över något, kanske en ide. Skulle varit intressant att höra varför det finns dessa dubbla beteckningar, det skulle väl kunnat räckt med ett namn på vardera.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards