~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 november 2007

Av ~ Ruth ~ - 28 november 2007 23:51


Sent ut, men håller mig inom rätt datum i almanackan "Ler". Regn och åter regn även denna dag. Har varit lite loj i dag med svidande nacke, trotts det så har det blivit mycket data, uppdateringarna haglar in med stora justeringar på flera hemsidor. Tänker på innan datan kom i mitt liv, var näst intill pedantisk med mitt hem, hörde ofta att det såg ut som ett dockhem, luktade alltid renstädat. Rena fönster och bytte gardiner i köket varje månad. Har kommit helt ifrån alla dessa principer, vet inte om åldern spelar roll. Min svärmor sa en gång " när du blir äldre så lär du dig se mera mellan fingrarna" hon hade rätt. Nu funderar jag på, är det åldern, eller är datan roligare en städningen ? Förr så sydde jag alla mina och barnens kläder, stickade tröjor, vantar och mössor i mängder, virkade och broderade, och många andra hobbis, tråkigt för det var roligt. Inte så att jag har det stökigt och lortigt omkring mig i dag heller (det avskyr jag), men är inte pedant :-).. Har fått en lugnare atmosfär inom mig, tar liksom dagen i min egen takt, det jag inte hinner i dag, hinner jag en annan dag ! Nu skall jag avsluta med ett snabb besök hos er innan jag tar en "Brufen" och lägger mig på kudden, i morgon är en ny dag !

----God natt mina vänner----

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards