~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 23 november 2007

Av ~ Ruth ~ - 23 november 2007 11:50


+8* grått och mulet även i dag, blir man glad eller ? nääääää. Alla lampor i huset lyser upp det trista så gott det går. Sov länge i dag, har ett stort sömnbehov och skulle gärna sova 10 timmar om det fanns möjlighet för det. På söndag är det Julskyltning nere på torget här, då brinner alla ljusen och affärerna är belamrade med tomter för att sätta fart på julhandeln. Själv köper vi inga Julklappar, det blir pengar som förra året så kan var och en handla i mellandagarna och få vad dom vill i stället och det blir mera för pengarna. Vi vuxna har slutat med Julklappar till varandra, det känns skönt, lägger lite extra för barnen i stället. Våran egna Julklapp blir den lilla valpen som snart skall hämtas. Ja, det är så mycket bestyr inför dessa jularna, det går oftast på tok för många, handlar över sin förmåga, och får lida det kommande året. Sätter sig i stora skulder och handlar på krita. Det är inte alla som har pengar för allt som skall köpas, och dom vill gärna ge sina barn lika fina julklappar som andra familjers barn får. Julen är inte alltid en glad högtid, varför alla dessa påtvingade utgifter den medför som stjälper mycket glädje för många ?? 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards