~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 4 november 2007

Av ~ Ruth ~ - 4 november 2007 00:10

Vissa fabrikörer som säljer färdiga maträtter i affärerna retar jag mig på. Det påstås att det är hemlagat i reklamen, det är så fel och dumt så jag blir hispig. Det är för sjutton ingen som bor i den fabriken eller i storköket, då är det inte någons hem och kan inte kallas för hemlagat mat, grrrrrrr. Hemlagat kan det bara kallas om du eller jag står i vårat kök och fixar och donar till maten vid spisen. Det är ju bra att det finns färdiga rätter att köpa för äldre, ensamstående, eller när man själv inte har lust att fixa till något.Goda är dessa maträtter oftast, ta kåldolmarna, eller renskav med gräddsås Men inte sjuttongubbar skall det kallas hemlagat, utan bara

färdigrätter  ??

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards