~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Blandat pladder.

Av ~ Ruth ~ - 31 oktober 2011 18:54

Har inte varit dagsljus under alla dagens timmar, så nedrans trist väder, du där uppe ge mig snö så det blir mera ljus ute och inne. Det är ett riktigt depparväder, men det tycker inte småfåglarna, det är ett hiskeligt kvitter från morgon till kväll. Det tycks som dom har fått vårkänslor nu, kajorna bygger bo under grannarnas skorstenskåpor (vi har galler för öppningarna så här byggs inget.) Temperaturen ligger på sisådär 14 grader stort sett varje dag, nå väll, nog om detta, men synd om det föds små ungar nu.


Har varit i Alingsås till polisen i dag och hämtat mina ID-handlingar, fy bubblan så jag ser ut på fotot, hoppas jag aldrig behöver visa fram det för någon, så ser jag inte ut i det verkliga livet. Fotot tas där och jag ser skräckslagen ut precis som jag tror att dom skall sätta mig i finkan, jag som aldrig ”gör någon illa, eller något olagligt, eller gör jag det, måste fundera ?”.  

 


Väl hemma så blev det fläsk och bruna bönor, svålen skär jag i små bitar och vattnar ur sältan, det blir mat för fåglarna i morgon.


 


Har skickat efter en klänning/tunika och lite annat i dag, gillade denna som jag visar er, skitsnygg tycker jag !


Nu stoppar jag mitt pladder här och önskar er en underbar november som startar i morgon.

 
 
Birgitta

Birgitta

31 oktober 2011 19:17

Tittar in för att säga hej. Orkar inte så mycket mer just nu.
Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
gerty

gerty

31 oktober 2011 19:57

Den var ju skitsnygg!!!!!!!!!!!!!!!

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Rantamor-På Näthinnan

Rantamor-På Näthinnan

31 oktober 2011 22:22

Tjingeling....
tro om jag inte hittade en ny blogg att tassa in till...
*skratt* ja passfoton brukar ju oftast inte bli dom snyggaste...
och inte kan man ju slänga på ett förförande leende heller...

snygg tunika...

Tjingelingen.

http://rantamor.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

31 oktober 2011 22:26

visst är det grått och disigt men någon snö vill jag inte ha
jag den klänningen var superfin
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

1 november 2011 06:51

Håller med dig klänningen var skitsnygg en sån vill jag ha.
Visst blir det ljusare och finare när vi får snö men tycker att det kan vänta ett tag
Ha en bra dag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Maggan

Maggan

1 november 2011 07:44

NÄÄ! Jag vill inte ha snö!Nu kan man ju gå ut utan att behöva vara rädd att sätta sig på ändan.
Ja,ja, smaken är som baken.
Väldigt snygg tunika du köpt. Jag måste också hitta nåt nytt snart att ta på inför stundande festligheter.
Håller med dig om att ID-kort är hemska.
Vädret här hos mig är grått idag om inte solen letar sig fram så småningom.
Men jag hoppas att du får en fin och skön dag. Kram,kram!

http://bloggplatsen

 
agge

agge

1 november 2011 08:50

Hahaha......Ja det där med legfoton...det är en fasa varje gång. Usch det tar fram det sämsta i ens utseende..Hua.....
Ja, det känns som vår ute så fåglarna kanske kan bli lurade men det hoppas jag inte.
Vilken underbart söööt klänning....verkligen.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

1 november 2011 09:06

Nej inte snö ännu dagen för julafton sedan kan den försvinna. Alltid så rädd att ramla på vintern halt under snön.
Om jag drattar i kull kanske min höftledsprotes pajar och det vill jag ju inte så för min del Tack barbacke mildväder.
Men smaken är som baken Verkligen en tjusig klänning. kan man få se ett kort med den på ??
ha en bra dag kramen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

1 november 2011 10:52

Ja mitt körkort..den bilden jag har på mitt senaste...jättefu..är jag på det. men som du säger, hopas att ingen behöver se det...
Bilden å den stickade klänning, den är jättefin!! Som Anita skrev,,vi vill se dig i bild..med den känningen!!!
Önskar dej Ruth en fin dag!!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Corina

Corina

1 november 2011 13:10

Ja den tunikan var ju bara så läcker....vill också ha en sån ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

1 november 2011 13:15

Go middag! Du kommer bli urtjusig i den tunikan. Var o kollade på det programmet du nämnde men troligtvis skulle jag kunna göra animerat även med mitt photoshop elements bara jag kunde lära, finns säkert någon stans handledning för detta också.
Ha det gott/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 november 2011 15:58

Bruna bönor och fläsk var min absoluta favoriträtt som barn. Nu är det länge sedan jag åt det, vet egentligen inte varför. Det får bli endera dagen, för nu blev jag sugen =D
Foton som tas hos polisen är riktigt dåliga. Man ser ut som en förbrytare. Usch!
Tunikan/klänningen är riktigt snygg!
Ha en fortsatt bra dag!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

1 november 2011 17:28

Hej

Vilken trevlig fin blogg du har.
Den där bilden som ligger överst på sidan
är superfin och vacker. Hur har du gjort den?

Här är ungefär samma väder som hos dig, grått och disigt.
Dimma på kvällar och nätter.
Hoppas på svar tillbaks i min gästbok.

Ha en fin fortsättning på kvällen.
Önskar dig en färgstark höst.

Hoppas att era fåglar klarar sig
det som du skrev i bloggen din.


Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Lena

Lena

2 november 2011 07:00

Jättefin!!!!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

2 november 2011 09:02

Hej Ruth
Varsågod. Du har så superfin och snygg blogg. Så du gör layouterna själv, vad har du för bildhanteringsprogram? Jag kan absolut ingenting hur man skapar egna grafikbilder som är tecknade.

Fick du mitt mail på den mailadressen som du uppgav i min gästbok, syftar på hemligt@ruth.com Vill att du bekräftar så jag vet att din gåva från mig verkligen kom fram.

Tack snälla du för du ägnade en stund för mig och att du svarade tillbaks. Bevis att du kan netikett och vad det innebär. Jo, jag har en blogg = dagbok på min hemsida. Blogg och dagbok är samma sak, enda skillnaden är att man kan kommentera i en blogg. Blogg och dagbok skriver man om dagens händelser.

Du är mycket skicklig och duktig på att skapa snygg grafik, ger dig massor med beröm. Önskar dig en härlig fortsättning av Onsdagen och en mysig helg i förskott. Var rädd om dig.
Vänliga, snälla omtänksamma hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
margus

margus

3 november 2011 23:30

Jättesnygg klänning, dock inget för min figur. Hoppas du kommer att trivas med den!
Nej, nej ingen snö för min del, den får du väl snart i Värmland. Samma här med fåglarna, både vilda och tama. Våra kanarier sjunger så idogt att grannarna hör dem hem till sig... ganska långt bort.
Ja, säg den som är nöjd med sitt ID-kort... tack o lov behöver man inte visa det så ofta i vår ålder, hehe;-)

http://margus.bloggplatsen.se

 
ANITA

ANITA

5 november 2011 17:08

jädrigt snygg blåsa undras om den finns i xxl:)vilken härlig vinterbild du har..jag tycker vintern är vacker men har ju lite svårt att vara ute då..så det är en härlig tid att titta ut på snön o sen läsa en god bok o pyssla o fixa..har mycke o göra så man deppar ju inte ihop precis..men lite kul skulle de vara att göra en liten snöängel ...hoppas dina ögon får bli bättre snart..oikliiiiiioohj...min kisse skickade en hälsning här gick över tangenterna:)ha det så bra ..kram

http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards