~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av ~ Ruth ~ - 21 oktober 2011 22:17


 

  

Nu har jag lämnat definitivt backspegeln  bakom mig, min syn är som på en 15 åring, (synd inte resten är det samma, haha).  Var på första kontrollen efter ögonoperationen i morse, mina nya ögon är 15 dagar gamla och dom är 100 %. Min mans ögon är inte lika bra ännu, läkningen varierar olika på alla, men allt var normalt. Jag tog inga ögondroppar i morse, det grumlar synen i timmar, men min man droppade sina som synd var. Jag missade inga bokstäver på tavlan såg dom klart och tydligt. Sedan fick vi som en spade i handen där det stod olika texter i olika storlekar, min man kunde inte läsa den minsta texten, han sa till läkaren, ”har inte lärt mig Turkiska tyvärr”, haha. Så var det min tur, jag började direkt men den minsta texten som var yberpytteliten och det flöt på som ett rinnande vatten, då sa läkaren till min man: ”tur att du har en tolk med dig”, det utbröt ett gurglande skratt inne i rummet. Nästa kontroll är under februari.

Sedan bar det iväg till Alingsås och Polisen, fixade pass och ID-kort. Sedan raka spåret till veterinären och betalade för Saidie’s operation, tur man har försäkring annars hade vi blivit ruinerade.

Det var det stora hela för i dag. Nu sitter jag och väntar på folkets röster av ”Idol”, kanske åker Emil ut i kväll, ja vi får se.

En stor röd ros till var och en av er mina vänner !


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards