~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Tvätt & städ-dag

Av ~ Ruth ~ - 20 maj 2011 20:04

 

Så glad jag är över min nya tvättmaskin, det hörs knappt när den går, har tvättat i dag och hängde ut, med 1400 varv på centrifugen så blev det torrt på nolltid och mycket kan man tvätta på en gång. Nu önskar jag mig bara en ny torktumlare, det får komma en annan gång, nu är det ju sommar och tvätten torkar snabbt.


Var och köpte blommor för 4 amplar i dag (inga avanserade och kostbara), nu är det sommar för mig trotts dessa kyliga vindar, men det vänder säkert snart.  I morgon blir det till att plantera och gödsla med ko & höns gödsel i mina få rabatter. Sneglade på tomatplantor också i dag, men dom 2 senaste somrarna har det knappt blivit någon skörd, vad skall jag köpa för sort som inte behöver stå i ett växthus för att ge avkastning ? ampeltomater är heller ingen idé.

Nu skall jag titta på ”Talang 2011. Ha en trevlig kväll ni oxå !


En fin kväll till alla mina go’a och trogna vänner.

 
 
lillis

lillis

20 maj 2011 20:40

Förstår att det känns skönt med en ny tvättmaskin.
Vad skönt att kunna hänga ut tvätt,det saknar jag sen jag bodde i hus
Ha enskön kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

20 maj 2011 21:02

jag hänger också ut tvätten nu på sommaren men använder inte min torktumlare på vintern heller eftersom jag hänger tvätten nere i tvättstugan då
har tittade vi på så ska det låta
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

20 maj 2011 21:43

Ohhh va härligt med en ny tvättmaskin.
Skulle jag oxå behöva skall väl säga till min kvartersvärd vid tillfälle att min behöver bytas ut.
Vill oxå ha ny spis. Ja det är mycket jag vill ha.
Jag har inte satt ut några blommor ännu men det kommer till morsdag!

Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

20 maj 2011 23:47

Städat har det blivit här också men har för övrigt haft en go dag.
Önskar dig en gosig helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
irja

irja

21 maj 2011 02:24

Käraste Ruth.
Är uppe än och nattminglar bland mina bloggvännerna,ett litet livstecken från mig, det var ju en tid sedan, hälsan är lite krank just nu,men det blir väl bättre med tiden, och när värmen anländer hit till oss i norr , och nu har jag tassat in här hos dig, jag ska vara rikdigt tyst så jag inte stör din skönhetssömn,,,Ler
Visst är det underbart med alla dessa hjälpmedel i hushållet som underlättar vår vardag och hälsa, medan maskinerna gör sitt så har man tid till trevligare sysslor , som att påta i trädgården,Tex,,,Förstår att du är gla i din nya tvättmaskin, den kan man ju inte bara vara utan,,, fick en ny före jul, den gammla börja bli så skrankig och tvätta dåligt....
Eftersom vi har så stor trädgård, så införskaffa vi en åkgräsklippare med vagn, och det blir lättare för min Anders, efter alla hans hjärtinfarkter, och baypas operationen.....
Igår var det en mycket stormig dag, var ute och städa upp mitt växthus efter vinterns avskräde, så jag fick in mina tomat och gurkplantor....
Önskar dig och maken en skön och gemytlig weekend, ha det bäst....
KramiZar IA...

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

21 maj 2011 05:50

Jepp ny tvättmaskin är aldrig fel ! Man kan verkligen bli lycklig över sånt :) Tantvarning, eller ? Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
agge

agge

21 maj 2011 10:41

Grattis till den nya tvättmaskinen. Ja, idag gör de tystgående apparater, så skönt.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

21 maj 2011 15:10

Toppenbra med ny tvättmaskin! Har ganska nyligen fått både tvättmaskin och kondenstorktumlare! Den gamla tvättmaskinen har vi haft c:a 20 år och torktumlaren har varit trasig i många år också, så det känns riktigt bra att få nya grejer.

Kram

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

21 maj 2011 15:11

Glömde säga...Så vackert du gjort på din blogg :)

Kram igen

http://birgittab.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 maj 2011 18:02

Det är alltid roligt att prova de nya grejerna som man har köpt.Hoppas att blommorna blev fina i dina amplar.

Önskar dej en bra kväll!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

21 maj 2011 18:14

Gratis till nya fina tvättmaskinen!
Hoppas dina amplar blir stora och fina.
Ska nu se på TV en stund.
Varma och soliga kramare,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
margus

margus

21 maj 2011 21:20

Grattis till nya underverket! Nu går allt lekande lätt. Vi ska snart till marknaden för att köpa våra sommarblommor. Snart är sommar'n här, trots denna blåsiga vår.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards