~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Dagen är över och natten tar vid.

Av ~ Ruth ~ - 30 oktober 2008 23:18

Har ni hört Göteborgs Greta 93 år, världens äldsta rapp-artist. Nähä förstod det, så här kommer hon och rappar för dig :-) Är hon inte störtskön våran krutgumma !



Åter en dag har tagit slut, vart tar alla dagar vägen som blir för brukade, blir dom bara till luft ? Har jag bara varit luft i alla åren som jag har förbrukat av min tid här på jorden, jobbat och stått i, känns väldigt meningslöst och förbryllande. Har fått i dag stryka klart all min tvätt och känner mig väldigt nöjd, hatar det, i morgon blir det att tvätta igen, så meningslöst. Har dammsugit och dammat, plockat och grejsat, inga foton i dag som jag skall terra er med. Nu regnar det och det är +3* ute, en rå och kylig natt-luft. I morgon skall jag plocka undan alla kläder och skor som inte hör hemma denna årstid, nu får dom vila till nästa vår (om jag kommer i dom då ?) mycket kan ske fram till dess, smarrig jul, påskmat och godsaker brukar sätta sig lite varstans och kommer hastigt, man fattar inte varför det skall behöva bli så, man får inte vara en riktig livsnjutare utan att straffas. Vad fasen, varje dag blir ju till luft likt förbaskat, så vad gör det om 100 år.


God natt och sov sött !

Ny Sifoundersökning, tyck och tryck !

 
 
Malin

Malin

30 oktober 2008 23:37

Ja dagarna bara försvinner!
Hoppas du får en bra helg.
Kramar

http://Mallan1988

 
lillis

lillis

31 oktober 2008 07:15

Tiden bara försvinner.Nu ser jag fram emot julen den är så mysig
Ha det gott
kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

31 oktober 2008 08:09

Ja dagarna bara rusar fram, men tycker att det ibland är dom lite långa o särskilt nu när det blir mörkt vid 14-15...=((

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

31 oktober 2008 09:57

En filosofisk Ruth denna natt som varit...Ja du, var tar dagarna vägen...Vi är alla en bricka i livets spel.
Ser fram emot den stundande julen gör jag :)

Trevlig helg önskar jag dig!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

31 oktober 2008 12:12

Hej Ruth!
Ja det fodret har jag oxå prövat,men icke,det gillade dom inte alls.Har du valpar nu eller?visst är det mysigt?jobbigt oxå förstårs.Ha en god helg!
Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Medresenärska

Medresenärska

31 oktober 2008 13:12

Hihi ... va kul hon va´Greta !!! Jisses ...

Jasså nu har du också läst om den där makapären som registrerat ditt liv och undrar vart alla dagarna tagit vägen??? De sitter i LM-boxens minne. Du har dem där allihopa. Inte blev dagarna och åren luft inte.

Jaha, du ställer dig i kö på "Årets julklapp", du också ??? En "LM-box" (Lifemind back)eller hur det nu hette o stavas. Priset är ju digert men jag önskar mig en sån.. Så luft är inte dagarna om du nu trodde det. I den boxen finns alla godisbitar du varit med om ... Åhhhh .... kommer inte tomten snart???
Ha det gott!!!
Kramiz

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

31 oktober 2008 14:40

Hej Ruth!
Jag han tyvärr inte skriva någon kommentar till dig igår, förlåt. Allt blev så sent... Vad kul att du gillade vårt inlägg, tog ett tag att skriva det, så det var kul att du uppskattade det:-) Här har det hänt mycket ser jag... Många roliga inlägg har jag läst och man lär sig någonting nytt om dig varje dag! Ska du kolla på idol ikväll? Ha en trevlig halloween!:-)

Kramar

//från oss

http://latte

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

31 oktober 2008 16:00

Heja Greta! bästa rapparen i skogsfruns smak;) Rör sig smidigt och taktmässigt också. evert taube har också gjort en tal*skiva tror jag.
Ja livet blir vad vi gör det till, inte alltid så lätt att få fatt i den berömda guldkanten. Ibland får en nöja sig med att bara flyta med.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

31 oktober 2008 16:07

Riktig så kul den dama der ja,utrolig sprek til å være 93 år:O)
Ja du Ruth,husarbeid er en utakknemlig jobb..dårlig betalt er den og*ler*
Har nettopp tatt et skippertak her,i morgen syns det ikke.Men sånn er er livet til en husmor:P
Ha en fin helg.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
agge

agge

31 oktober 2008 16:10

Greta hon är bara så skön....
Här i västerås är det blötsnö....igår kväll snöade det och regnade om vartannat...och det blixtrade och åskade ....brrr

kram

http://agges.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

31 oktober 2008 16:21

Det var en pigg dam må jag säja...inte dåligt för att vara 93 år.

Här började det snöa igår vid fyratiden och sen har det hållit på tills i eftermiddag...usch, jag gillar inte snö!

http://violett.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

31 oktober 2008 18:31

Världens bästa Greta! Vilken tjej!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

31 oktober 2008 21:00

Det var väldigt fina bilder du kunde ta med din nya kmera!
Ja hon var fäldigt härlig den där Greta. tittade samtidigt på Snobben.
Önskar dig nu en härlig helg! Kram!

http://bengtalfred.bloggagratis.se

 
margus

margus

1 november 2008 21:49

Tack för att du hittade den här snutten med Greta! Hon är fantastisk. Har hört (och sett) henne i ett inslag från Västnytt nån gång. Då var det ännu bättre. Undrar om svt kan ha det liggande nånstans på webben?

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards