~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Frukt och vin (druvor)

Av ~ Ruth ~ - 5 oktober 2008 20:57


Tänker nu runda av veckans sista dag med lite kvällsnjutning, osten och käxen är inte uppdukat ännu, börjar med ett glas rött, som är fruktigt ½-sött och helt i min smak. Kommer du så bjuder jag även dig  (det räcker.) Håll i paraplyet för det både regnar och blåser, ja då behövs det lite värme inombords.


Bilden är tagen utan blixt så klart "L".

 
 
Malin

Malin

5 oktober 2008 21:37

Vad mysigt det såg ut=)
Hoppas du får en bra start på veckan.
kram

http://Maliiin1988

 
Malin

Malin

5 oktober 2008 23:46

Svar på bloggkommentar:
Det är inte en laser operation mamma ska göra,utan dom ska skära och trixa i ögat,det skulle ta 10-20 minuter så ingen lång op.
Laser skulle det bli om denna operation inte fungerade! :)
Klart jag är inne på din blogg,ett par gånger om dagen blir det att man går in på allas bloggar för att se om det finns ngt nytt=)
Hehe jadu jag undrar också hur jag ska kunna sova,är jätte pigg fortfarande men måste nog snart sova för klockan är ställd på 05:00 *Ler*
Kram och godnatt.

http://Maliiin1988

 
lillis

lillis

6 oktober 2008 07:49

Oj, vad gott det ser ut med ett glas rött och ost,kex och frukt det är inga dåliga grejor
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

6 oktober 2008 07:54

Vilken fin bild du tagit med din nya kamera, ser verkligen mysigt ut! Påminner om Hawaii på något sätt, haha...

//C&L

http://latte

 
Charlotte

Charlotte

6 oktober 2008 08:38

Det såg gott ut :-)
Idag har vi strålande sol, blå himmel och dagen rinner bort för mig. Sönerna går bara en kort dag idag så någon rast eller ro lär det inte bli här. Jag ska passa på att ta mig kaffe, leta jobb och njuta av friden till de dyker upp om någon timme eller två.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

6 oktober 2008 08:57

Vilken stämningsfull bild!
Den blev ju jätteläcker, och lockar till ätande, och en skål emellanåt!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
medresenärska

medresenärska

6 oktober 2008 09:07

Ojojoj, vad är nu detta??? Jaha, ho visste att resenärska är lite sugen. Rött är gôtt dä, kära Ruth. Oj, får vi kex också med lite ost på??? Du är väl för go ... Här stannat jag en bra stund. Vi har säkert en del att ventilera medan vi gôttar oss.
Tack kära vän!!! Kunde ingen tro när jag sprang iväg från Skogsfrua att det även här var lite gôtt å dricka. Hu tror du jag är i benen när jag ska tillbaka hem??? Ja, å i korvaspat ... Du får nog gå bredvid och stötta ....
Stor kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

6 oktober 2008 09:32

Kanon fint kort!
Jag tar av osten o kexen o frukten. VINET hoppar jag över för jag dricker INTE VIN.

Idag skiner solen här hos mig!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
maki till ruth

maki till ruth

6 oktober 2008 17:19

Va synd att jag jobbade, annars hade jag kommit!
Kortet är verkligen lyckad; stämningsfull och inbjudande.
Hoppas det smakade .
kram

http://maki.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

6 oktober 2008 22:53

Du får be någon om hjälp så att du hittar blixten. Men fotot är vackert och ser varmt och inbjudande ut, så där var det kanske bra att blixten gått och gömt sig.
Hoppas du fick en riktigt skön stund med din planerade kvällsnjutning.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards