~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Spegeln talar till mig

Av ~ Ruth ~ - 8 oktober 2011 18:53

S: Nu ser du mig med andra ögon.
J: ja det gör jag, är detta mig ?
S: Dina ögon har blivit större och klarare,
J: Där har du rätt, förut plirade jag nog med ögonen.
S: Ser du något annat nytt ?
J: Usch ja, små fina rynkor omkring munnen, det hade jag ingen aning om.
det här måste åtgärdas, det blev en stor överraskning, köpa nya hudkrämer ?
S: Du är inte 30 år längre så det är helt naturligt för din ålder.

J: Vad då, min ålder ? Jag vill inte ha rynkor ännu, till torget på måndag, vet det     finns hudkrämer som stramar till huden. Detta måste undersökas och testas !

S: Sådan är livet min vän.

J: Nu är vårat samtal över, kanske är det fel på dig, får nog kanske köpa en ny spegel också !


Så har vi diskuterat fram och tillbaka under dagen, inga roliga samtal, svårt att axeptera. Det är mycket att ta in och bearbeta när man ser allt med nya ögon, allt är inte positivt. Är jag inte 25 år längre eller ??

 
 
Corina

Corina

8 oktober 2011 20:00

Men vad spelar lite rynkor för roll ? Visar bara på att du kommit en bit in i livet och har erfarenhet istället. Bär dina rynkor med stolthet istället ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 oktober 2011 20:53

Tänk ändå så mycket positivt med att se allt klarare och tydligare än förr. Vad spelar några rynkor för roll. Hellre rynkor i ansiktet än i själen har Lill Lindfors så klakt sagt vid något tillfälle.
Varma kramar till dig och ditt nya fejs =D

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

8 oktober 2011 21:35

Hei på deg min søster, ja du vet Ruth at alle aldre har sin sjarm så fortvil ikke, jeg har også mine rynker , men i hjertet er jeg bare 40. Kan tro du ser godt nu, det er jeg veldig glad for. I natt blir det kjempekalt her det er - 2 gr nu huff- huff vinteren nermer seg. Jeg har vert på loppis i dag og funnet noen gamle glass med drueranker på i slipingen så jeg er veldig fornøyd og så kjøpte jeg en Toarpskrone lysestake som jeg hadde en før som jeg kjøpte i Sverige for 10 år siden som Anita fikk den kostet den gang 500 kr i dag ga jeg 50.-kr så det nåtte være et funn. Natta klem til min skrukkete søster. nei da du er så pen så.....

 
lillis

lillis

9 oktober 2011 05:50

En liten rynka här och där vad spelar det för roll, huvudsaken att man får vara frisk.
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se/:

 
ansepanse

ansepanse

9 oktober 2011 08:59

och så glasögonen som jag tyckte fanns där och skylde över en del, det tog tid för mig också att vänja mig vid
Sv: här var det plus minus noll i natt och frost på backen
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

9 oktober 2011 09:00

Du är vacker som du är vännen.
Rynkor kommer vare sig man vill eller ej,

Jag har ett kort på min mammas moster när hon fyllde hundra år INTE EN rynka i det ansiktet, hon blev för övrigt 111 år.
Ha de bra vänne många kramar från mig Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

9 oktober 2011 10:00

Varför bry sig om ett veck här o där när du nu slipper glasögon.
Jag önskar dig en bra söndag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Cina

Cina

9 oktober 2011 10:04

Tror inte alls på denna uppsjö av krämer som ska strama till huden. Nääää det är nog bara att tacka o ta emot rynkorna man får.
Nu slipper du ju glasögon så du får vara nöjd med det min vän...=))
Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 oktober 2011 10:07

Några rynkor,vad är det att bry sig om? Nu är det ju dina fina ögon som framträder!Inga glasögon som skyler dom. Ser du några rynkor så är det bara skrattrynkor!Det visar bara hur positiv du är min vän.
Kram på dej underbara människa!

http://bloggplatsen

 
ANITA

ANITA

9 oktober 2011 10:29

Jag ska nog ta ett snack med min spegel..men risken e att den spricker då:) rynkor är levnadslinjer:) du ska ha en härlig höstdag idag..kram






http://trollmorslillalya.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

9 oktober 2011 10:40

Måste erkänna att jag har också problem med dessa rynkor. Vill inte ha dom helt enkelt! Är jag en dålig människa då...? Nåväl...det måste ju vara trevligt att se klart i övrigt för er i alla fall :)

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
agge

agge

9 oktober 2011 11:55

Positivt att du ser så mycket bättre min vän. Men jag vet vad du känner när du ser dig i spegeln för jag känner samma sak. Och jag har inte opererat ögonen. Hur ska det bli om jag gör det då. Jag har en hel del planer på att göra lite förbättringar både här o där på mig själv.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards