~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Kör huvudet i sanden som strutsen.

Av ~ Ruth ~ - 11 november 2012 21:35


   


Vill inte vara med om detta mörka, gråa och trista vädret, denna bilden mötte mig i morse igen genom fönstret, grått och regn ännu en dag,  flyttade blicken lite mera åt höger och det blev en ljusare och trevligare åsyn.

   



Lampor har lyst här hela dagen så även mitt ljushjärta på bordet. Lunchen avnjöts vid datorn, älskar fiskpinnar som du ser + lite sallad. Denna dag har jag städat lite på andra våningen och bytt rent i sängarna, trotts att det var söndag, måste ju fördriva dagen med något.


Detta blev åter ett töntigt inlägg, men dagen blev inte mera en så här.


Kram till er alla som orkade läsa (och skakade på huvudet), lämnar du en rad i kommentarsrutan  så har du gjort min denna så trista dag.


 
 
BrittMarie

BrittMarie

11 november 2012 21:51

Mums, fisk har vi också ätit idag. Jag håller med dig novembergrått är verkligen trist. Tur att du har så fina Streptokarpusar. För att inte tala om gardinen som skymtade bredvid. Den gillade jag! Ha en bra vecka, trots väder!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Margit

Margit

11 november 2012 23:14

Ja visst har vädret varit grått och tråkigt idag. men pprognosen för morrondagen är att det skall bli SOL i morron!!!
Hoppas att det stämmer!
Härligt att man kan tända ljus och njuta! Vi var till IKEA i gårigen..och då fyllde jag på mitt värmeljusförråf, IGEN!! Tycker att IKEAS värmeljus är bäst...
Önskar dej en ny fin vecka!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Bettan

Bettan

11 november 2012 23:27

Trött efter en fartfylld dag. Men lämnar en kommentar innan jag släcker för natten.
Ja helsicke vilket väder vi har. Nu får det liksom räcka med skiten tycker jag. Hoppas & önskar att morgondagen ska bli något ljusare för oss alla. Miljoner av varma kramar & jag lovar att ger det sig inte så blir det läkar koll <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gittan

11 november 2012 23:54

Här har det regnat hela hösten. Idag 5 grader varmt och regn. Kanske tur att det kommer i regn och inte en massa snö. Ser lika tråkigt ut här Uppe i Västerbotten, när man tittar ut Ha det så
gott. Ät gott och njut

 
lillis

lillis

12 november 2012 06:46

Visst är det trist väder, nu behöver vi lite sol då mår man genast bättre.
Nu denna mörka tid så går det åt mycket värmeljus
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

12 november 2012 07:18

Visst är vädret grått och trist, men just nu passar det mig perfekt. Har så mycket att göra inför flytten. Men i vanliga fall så hade jag klagat och gnällt för jag gillar inte heller detta mörka gråa.

Fiskpinnar det är gott, hade det till middag en dag förra veckan.
Idag blir det bruna bönor och falukorv. Inte så dumt det heller :)

Ha en riktigt bra dag!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
gun

gun

12 november 2012 08:28

Lika trist väder har vi haft här också i helgen. Men nu skiner solen och jag ska strax dra till jobbet. Hoppas du får en finare solig dag idag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

12 november 2012 10:48

Hej Ruth!

Såg att det var du som hade gjort Loves fina Toppbild så jag var ju tvungen att kolla in här också. Din är ju också enastående vacker. Hur har du lyckats få in det "levande" animationen i bilden? När jag försökte förra året med att få in blinkande stjärnor så lyckades jag inte med detta. Den blev så stel och tråkig så... Hade varit kul och få tips om detta om du nu vill dela med dig förstås. ;)

Kram Madde

http://www.mads.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

12 november 2012 11:03

jo, igår var det grått och trist, idag är det ljusare men det blåser som bara den därute
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

12 november 2012 13:00

Igår var det bedrövligt väder tycker jag men idag skiner solen men ack vad det blåser. Man kan ju tydligen inte få allt fast man vill så gärna.
Fiskpinnar inte min älsklingsrätt men jag äter det om jag är tvungen.
Tycker att det är för lite fisk mest skorpsmulor.
Ha en fin måndag vännen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

12 november 2012 18:10

Solen tittade fram lite idag faktiskt ;) Fiskpinnar, mja det står jag gärna över kan jag säga. Fast får genomlida det ändå ibland då barnen tycker om det ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
margus

margus

16 november 2012 22:30

Ja nu är det dunkelt om dagarna. Brukar tända upp vid 14-tiden när det börjar skymma. Annars blir det bara för murrigt. Har snart fått in den rätta vinterkänslan, tror jag. Det underlättar när man är på rätt våglängd. Kram

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards