~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 28 november 2012

Av ~ Ruth ~ - 28 november 2012 22:54


 


Var på stickcaféet i går men vi hade annat för oss en att sticka. Vi satt och jobbade för ”Ung Cancer” gjorde armband, jag gjorde nog en 13 stycken, det var en trevlig pysselkväll som var annorlunda, pillrigt var det men det var för en god sak. Tror vi var en 11 stycken så det blev många armband som säljs på deras hemsida.


Jag och gubben har varit på ettårs kontrollen efter våran ögonoperation då vi bytte linser och slapp jobbiga glasögon. Mina ögon är helt 100%, Arne är inte 100 på sitt högra öga, men det beror nog på skador (svetsblänk) från jobbet han hade på Volvo, har fått flera ärr på hornhinnan och det går inte att göra något åt, så stora fel är det inte men som sagt inte hundra, kanske 85%.


Jag var lite orolig för besöket i dag, så typiskt mig, klantade till det i gårkväll, skulle slänga något i våran kärlsortering och i mörkret trampar jag på en kratta som står mot väggen och skaftet kom som en projektil mot mitt ögonbryn, i dag var det lilablått och svällt omkring ögat som jag knappt fick upp, så typiskt mig, många som såg mig i dag tror nog att jag har blivit misshandlat av gubben, synd om min snälla man.

 


Arne stod för maten i em. en krabba + en räksmörgås, glömde fota krabban innan den var uppäten, så visar bara skalet, så gott det var vill jag lova, älskar krabba.


Har nu tittat på ”Bonde söker fru” det blev känslosamt och tårdrypande, alla bönderna har valt och jag tror att det blev rätt (???) ett mycket bra program tycker jag. Önskar nu att dem får en fin semestervecka tillsammans som vi får följa nästa vecka.


Detta blev i stora dag min dag/ kramen  




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards