~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 30 november 2012

Av ~ Ruth ~ - 30 november 2012 20:58

"Klickbilder"

 

Nu är det åter helg, en städdag, näää, jag har bakat julkakor och mera blir det. Bullar och fyllda muffizzar, sedan vet jag inte, kanske räcker det, det blir ju mat också och man orkar ju inte hur mycket som helst dessa dagarna.

 


Köpte Mildas nya stek / bak smör ”Mildas Guld” blandat med rapsolja. Nu har dem introduktionspris på ICA Maxi, kanske andra affärer också bara 12 kronor för 500 gr. kostar det så nu har jag bunkrat upp och stoppat i frysboxen. Använde detta när jag bakade i dag, må hända att oljan gjorde det lite fett och mina drömmar blev mardrömmar, men goda blev dem, så jag kallar dem drömkakor i stället.

När jag skall baka mina smörbullar så blir det riktigt smör, vågar inte med olja i är rädd dem flyter ur formarna.

En bekant frågade vad jag önskade mig i julklapp ? det endaste som står på min lista som jag har lämnat till tomten är små örhängen, i form av kors i silver, tål inte oäkta, hoppas tomten kommer med det, skall lägga ut några krokar kors och tvärs.

Vad önskar du dig ? berätta gärna. 

 

Så här såg det ut i morse när jag klev upp, inte mycket men något ”kärt” låg på marken, en försmak…

Ingen adventspynt här ännu, kommer bara att sätta upp några 7-armade, inga julgardiner, det blir pyntat i stugan i stället.
Önskar er en fortsatt fin kväll och helg  



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards