~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 november 2012

Av ~ Ruth ~ - 8 november 2012 20:15

Ena dagen är den andra nästan lik, vädret upprepas dag efter dag, fint på morgonen sedan skyfall, så det är inget nytt.

 



En liten rödhake (den första sedan i våras) satt och filosoferade ett par timmar på kompostgallret, kanske hade den ätit sig mätt av det som finns av mask däri och dem är många. Har även börjat byta till vinter på bloggarna för mina vänner, hösten är över nu när träden är kala på sina färgsprakande blad.


Fick inte gjort min ungspannkaka i går, glömde keso när jag var till affären så det blev den smeten minus keso som vanliga pannkakor i stekpannan, med upptinade jordgubbar och grädde, det var gott det också.

 



Måste bara visa denna Mandelolja som jag köpte på apoteket som det pratades så varmt om på radion, använder den i ansiktet under den vanliga hudkrämen dagligen samt på mina torra armbågar som jag alltid har haft problem med, tycks vara suverän. Varje vecka får jag slipa torra hudlager från armbågarna, hoppas nu detta hjälper, har genom åren provat allt tror jag. Den är billig kostade bara 56 kronor och flaskan rymmer 1 deciliter, jag använder den även på mina torra ben.


 



Har fixat till på hundarna i dag, dem 2 yngsta har jag skrapat tandsten på (går inte på övriga vovvar) det var en kamp, men det gick bra, Nowah har även en lös kindtand hade jag haft en liten tång redo så hade den åkt, så lös är den, men med ett grisöra så åker den kanske.


Nu skall jag se på ”Uppfinnarna”. Hade också kunnat vara med där, som hunduppfödare så har man geniala uppfinningar på det mesta.  



Kram och tack för i dag mina vänner.



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards