~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 november 2012

Av ~ Ruth ~ - 26 november 2012 18:58

det är att vara pensionär, inga tider att passa och hålla reda på, ta dagen som den kommer och göra det som man själv vill. Klart att man inte helt kommer undan måstetider men dessa kommer inte varje dag. Förr var hela dagen inrutade i tider att passa, nu är vi befriade för detta. Detta var tankar som jag funderade på i dag, kanske inte viktigt, men en tanke som kom för mig.


     
"Som alltid klickbilder"

I går när vi var ute och svirrade i Göteborg så passade vi även på att äta julbord på IKEA, sillbordet var riktigt gott, älskar rökt/gravad lax,  men det varma hade vi kunnat droppat likaså Ris à la Malta, den saknade vaniljsocker och smakade endast som en form av gröt med tunn saftblask, absolut ingen riktig saftsås heller, så det mesta av det hela blev en besvikelse, inga flera julbord där inte.



 

Här har det regnat non stopp sedan i går på dagen. I natt vaknade jag vid flera tillfällen av kraftigt regn mot rutan som förstärktes av kraftiga vindar. Nu är det spått snö senare i veckan, men det försvinner säkert lika snabbt som en avlöning igen, men hoppas det vita får stanna kvar och lysa upp den gråa och regniga vardagen.
Ha en fortsatt fin kväll mina vänner  



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards