~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Kluriga funderingar.

Av ~ Ruth ~ - 21 november 2012 23:28

Vad i hela fridens liljor, har inte varit på bloggen innan sena natten när alla sover detta dygnet heller, och varför har inte Ruth då gjort det ???? nääää, hon har bloggstrejkat, hörde ni STREJKAT !


Vad har denna dagen gett ? inte så mycket, mycket mindre en vad jag hade tänkt mig. Åter en dag har tagit slut, vart tar alla dagar vägen som blir för brukade, blir dom bara till luft ? Har jag bara varit luft i alla åren som jag har förbrukat av min tid här på jorden, jobbat och stått i, känns väldigt meningslöst och förbryllande.


Har fått i dag stryka klart all min tvätt och känner mig väldigt nöjd, hatar det, i morgon blir det att tvätta igen, så meningslöst. Nu duggregnar det och det är +7* ute, en rå och kylig natt-luft.


I morgon skall jag plocka undan mera kläder och skor som inte hör hemma denna årstid, nu får dom vila till nästa år (om jag kommer i dom då ?) mycket kan ske fram till dess. God julmat och godsaker brukar sätta sig lite varstans och kommer hastigt, man fattar inte varför det skall behöva bli så, man får inte vara en riktig livsnjutare utan att straffas. Vad fasen, varje dag blir ju till luft likt förbaskat, så vad gör det om 100 år.


God natt och sov sött !

 
 
lillis

lillis

22 november 2012 06:32

Godmorgon!
Vad läser jag har du strejkat i går, men det behöver vi nog alla göra ibland. Vad härligt att du fått stryka in din tvätt.
Håller med dig om att dagarna går fort undrar ibland vad tiden tar vägen
Ha en bra dag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

22 november 2012 07:35

Strejkar du det var som attan, kanske jag med ska börja med en dag i veckan hahahaaaa.
Stryka är nog det värsta jag vet oxå det är tusan inte roligt.
Går vid 16:30 var det + 12 grader här men läste nu i tidningen att det skall komma in Ryss o islänsk kyla ja den som lever får se.
Dom har ju sagt det förr men inget som hänt!

Ha en fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

22 november 2012 11:05

vilka funderingar du har, lite så är det nog, lite längre fram så gör det ju inte så mycket hur och vad man gjorde på den här jorden
Sv: man stoppar in vitlöksklyftan i röret som är ett mjukt rör, och så tar du den mellan båda händerna och rör den fram och tillbaka, tadaaa, så är skalet borta
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Bettan

Bettan

22 november 2012 13:15

Ha ha ha ja ibland får man göra det också =). Bättre att det är strejk än att du hade avrit sjuk & därför inte varit med här.
Blev lite sugen på att innhandla glögg nu när jag såg detta hos dig i nedan inlägg. Får se om gubben min skaffar hem detta =)
Önskar dig en fin dag/kväll. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

22 november 2012 21:57

En bloggfri dag i veckan kan vara skönt. Så hade jag det på min förra blogg. En dag i veckan hoppade jag över bloggandet :)

Här blir det inte heller så mycket gjort. Har varit på mammografi idag, och efter det gjorde jag ett besök hos bokhandeln. Sedan hem och upp i förrådet för att baxa ner saker därifrån. Fick ta lite hjälp av grannen i huset bredvid. Imorgon åker jag och köper färg och andra atteraljer so man behöver när man ska måla. En gammal byrå ska fräschas upp.

Ha de gott!
Kramisar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards