~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Vilodag i går

Av ~ Ruth ~ - 15 maj 2011 10:11

 

Vilodag och vilodag, det var det ju inte riktigt, men från bloggen menade jag. Var ju inte så förtvivlad aktiv men städade lite i min ensamhet. Bytte på hundarnas alla sängar för att tvätta (dom har egen tvättmaskin) den tappade inte ut vattnet (tomt filter) fick ta bort bottensilen och tömma själv, ingen centrifugering så nu måste jag försöka få ut tvätten det gick inte i gårkväll.  Blir att spana på nätet efter en begagnat maskin. Vill inte tvätta hundarnas tvätt i den andra maskinen och få hår på mina kläder.


Det gick ju bra för Sverige i ESC 2011 i gårkväll, Eric Saade kom 3:a, trodde faktiskt att han skulle vinna hela klabbet, men det var ett mycket bra startfält. Azerbajdzjan med låten ”Running Scared” blev den stora vinnaren, den är till stora delar Svensk även den, så vi blev dubbelvinnare i ordets bemärkelse. Allt det här har ni säkert uppmärksammat om ni har varit intresserade av detta spetakel.


Kolsvarta moln på horisonten, skall bli regn även i dag. Nu skall jag gå ner i källaren och fippla med tvättmaskinen.


Ha en bra dag till er alla.


 

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

15 maj 2011 11:51

Vi hade fint väder hela dagen men ösregn framåt kvällen

Tyvärr hade vi varken tv eller internet igår kväll så det blev till att lyssna på radion. Men det var bra jobbat av Eric!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
agge

agge

15 maj 2011 12:39

Jaaa, vad roligt för Sverige, Eric Saade och hans team att det gick så bra. Men jag tycker fortfarande han skulle ha vunnit...när man ser till vilka som kom före....
Vi visste du o jag att det var rätt bidrag o kille vi skickade i år...Nu blev alla olyckskorpar o avundsjuka människor tysta...en stund iallafall.....Det verkar som att det är en Carola mobb på G efter Saade nu. Tänk att man inte får tro att man är nåt i detta land...

Ha en skön söndag...kram på dig

http://havefun.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

15 maj 2011 13:06

jag tänkte inte på Azerbaijans låt innan men när det vunnit och jag fick lyssna på låten igen så tyckte jag väldigt bra om den
en fin vilodag till dig :) kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

15 maj 2011 16:44

Jag tyckte det var många bra bidrag igår men man hoppas ju alltid att Sverige ska vinna, Erik var jätte bra. Här är det nåt konstigt väder idag ena stunden regn nästa sol.
Ha en bra dag önskar Maria/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Monica

Monica

15 maj 2011 18:26

Det var riktigt spännande igår när poängen delades ut.....bra gjort att bli trea i alla fall.
Växlande väder även här idag,regnskurar och lite blåst.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

15 maj 2011 20:31

Hoppaa att duet ordnat sig med tvättmaskinen..och att du "fått upp den"!!
Fin bild du visar...snigeln "med huset på ryggen"!!!
Ktram till dej!!!
Du kanske också ser på ishockeyn..en...Lasse kollar..samt en granne...

http://margitholm.blogg.se

 
margus

margus

15 maj 2011 20:43

Helt underbara bilder! Riktiga lyckoskott. Kul att det gick bra för Sverige i Düsseldorf. Nog bra att vi inte vann, för då hade vi blivit föör märkvärdiga;-) Dock tycker jag det är snudd på landsförräderi när svenskar ställer upp för andra länder (Azerbajdzjan) i tävlingar. Gnällspik som jag är...;-)
Ha det gott.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

15 maj 2011 21:14

Tack snälla du för gratulationen och din länk om Josefin och odjuren. Jag har sparat den så nu kan jag lyssna ofta.Ja det var en hejdundrande fest jag kom på.
Skönt att Saade kom så bra ändå,men jag trodde han skulle ta första platsen.
Vilken vacker bild du har ,den med humlan. Sniglar tycker jag är läbbigt.
Ha en bra vecka nu Ruth och kram på dej.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

17 maj 2011 21:35

Usch vilken otäck snigel du fotat.
Blomman med humlan är ju kanon!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards