~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

En varning i dag.

Av ~ Ruth ~ - 7 november 2012 19:36


 


Fick denna mejlen i måndags, det är en STOR BLUFF, så gå inte på detta. Det är det som olika dagstidningar har varnat för dem senaste dagarna. Mycket trist om någon lockas av detta.

Kramen.

  

 
 
gun

gun

7 november 2012 20:48

Tråkigt med alla bluffakturor. Tyvärr blir nog många lurade.
Här har vi haft fint väder fast vinden blev kyligare på eftermiddagen.
Har ont i svanken nu... har bärt möbler.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 november 2012 23:30

Tur att du förstod att den var en bluff. Lurendrejare fy för den lede.
Skall stilla din nyfikenhet, nej jag har inte fått något varmt vatten.
Ingen ny beredare i sikte, visst de funkar så här också värsta är när jag ska tvätta håret men har gjort de hos mamma. Tänk vad man e bortskämd, dom klarade ju sig förr i tiden så de får väl gå ett tag till.
Du får ha en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

8 november 2012 06:29

Fy för dessa som försöker att lura oss, tur att du förstod att det var en bluff
Ha en bra dag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

8 november 2012 08:00

Fy vad arg jag blir när folk försöker lura till sig pengar på ett eller annat sätt.
Men det brukar ju dyka upp sånt här till jul o så men tack o lov så har jag inte fått något och förresten skulle jag kasta det i papperskorgen direkt.
Öppnar aldrig det jag inte vet vad det är.
ha en fin dag!
Kramen min vän

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

8 november 2012 09:16

Något sådant skulle jag aldrig gå på. Det är för jävligt att folk sysslar med sånt här, allt för att tjäna pengar. Sen vet jag inte vad jag ska tycka om de som faktiskt är så dumma att de gör som det står. Tycka synd om, eller inte inte tycka synd om...
Ha en bra dag!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 november 2012 10:52

nej fy, tänk att det ska försökas både här och där, ingenting, jag säger ingenting är heligt längre, tack för att du varnar
Sv: och TACK för rosorna :) jag blev jätteglad
ha en fin dag nu vännen - kramen

http://kinaguld.blogg.se

 
Love

Love

8 november 2012 14:22

Goa rara Ruth!
Har inte varit in på bloggen på några dagar men nu fann jag en vacker vinterbild som headers. STORT TACK!
Flera nyanser av grått ute o det småregnar. I går kväll vid 11 närjag var ute så snöade det jättefint men försvann lika fort.
Snön kan få komma nu och lysa upp.
Det gäller att vara på sin vakt mot bluffare på alla områden.
Tony åker till brorsan i Trelleborg över helgen så nu är jag ("barnfri") i lägenheten.
När åker ni till ert fina vinterland förstår att du längtar dit.
Har ringt till sjukhuset och ställt upp mig igen på ryggoperationen som jag skulle ha gjort i mars egentligen.
Sen ska det väl vara själva sjutton om inte ben o rygg ska fungera bättre. Då har förmodligen Tonys flickvän Keng kommit så jag har två som kan passa upp mig. Hundarnas rabisprov är godkännt så det går framåt men blir en lång resa för dom.

Kram min kära vän.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

8 november 2012 16:19

Tänk att dessa bluffmakare aldrig ger upp. Det måste vara en lönande sysselsättning eftersom de fortsätter i olika skepnader. Tur att du var uppmärksam och misstänksam. Och bra att du varnar andra också.
Varm kram,
Lambergsfrua

 
Corina

Corina

8 november 2012 18:42

Haglar såna där mail periodvis, man blir bara less på dom ! Synd bara att det säkert finns dom som går på det också :( Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards