~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

En stilig dam

Av ~ Ruth ~ - 2 november 2010 22:07

  


Fick denna härliga bilden på mejl från Åke och Anita i Karlsborg. Hunden på bilden är Bernami’s Älly en stilig dam med en aktningsvärd ålder för en Berner, snart 8 år och 8 månader.


I mailen så står det så här:

Mycket självständig dam. Hon är äldst bland hundarna " Hund för alla - projektet". Där kan jag berätta att Studiefrämjandet gör en filminspelning nu i höst. 


Hon är med till sjukhemmet till de boende där. Det fungerar mycket bra. Mycket lugn och uppskattad. Fortfarande hänger hon med och älskar att gå i skogen, pigg, glad o busig (vissa stunder). Ett stort tack till Åke och Anita för denna hälsorapport och den fina bilden på tösen !


Detta blir mitt inlägg för i dag.

En stor kram till er som besöker mig och tar er tid att skriva några rader !

 
 
Madde

Madde

2 november 2010 22:44

Ja du fick bli med i min blogg, har en annan bild där du hann gömma ansiktet så man ser bara rumpan ;) kanske skulle sätta in det hehehehe.
Kul med en bild på Baronezzas avkomma :) Ä-kullen väntade hon när jag ringde till dej första gången.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

2 november 2010 23:02

En fantastiskt fin vovve. En sån där som bara vill gosa med. Hon kommer att hålla i många år till ska du se. En del hundar blir väldigt gamla, trots att de enligt experter inte brukar bli det.

Hoppas du får en skön natt och en glad morgon, vännen !!!
KRam från mej !!!

 
agge

agge

2 november 2010 23:12

Verkligen en vacker tös. Så fin den hundrasen är, Ser ut som nallebjörnar.
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

3 november 2010 00:01

Åh så roligt att få se ännu en snygg,pigg och fräsch gamling från Bernami's kennel och som dessutom är halvsyster till vår Bernami's Åmirella som förhoppningsvis fyller 10 år i Mars.

Kram från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Tina och Sascha

Tina och Sascha

3 november 2010 00:25

Nu har jag smugit runt här länge nog utan att lämna någon kommentar ! Fick lite dåligt samvete när jag läste igenom din blogg, är här kanske inte var vecka men gillar verkligen din blogg och skrollar gärna ner för att uppdatera mig. Många kloka och underfundiga funderingar har du ! Skoj att se en så pigg och alert tik. Då är hon alltså halvmoster till min Tea.... :D !
Och du....tack för kaffet, även om det var ett tag sen :D !
Tina

http://www.bernertea.webs.com

 
lillis

lillis

3 november 2010 06:33

En mycket vacker dam, vad roligt att hon kan vara med till sjukhemmet och pigga upp alla gamla personer
En bra till dig/ Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

3 november 2010 10:32

En sån stilig dam i mogen ålder,hon bor tydligen bara 4 mil ifrån mig,möjligt att man sett henne nån gång i Karlsborg.
Så trevligt med hundar på sjukhemmen.
Hoppas att du inte blåser bort om du tänker dig ut idag,här stormar det friskt.

 
gerty

gerty

3 november 2010 14:52

Så härligt att se en sådan välbehållen Bernerdam, snart 9år är en bra ålder.

http://bloggplasten.se

 
Lena

Lena

3 november 2010 15:09

De är fina hundar som kommer från Bernami's.Så roligt att få en bild för dig på henne.Du undrade om jag väntar på tomten fniss,näedå inte kommer väl han till mig hihi.Jag väntar på något helt annat.
Ha det bäst och kram.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

3 november 2010 19:45

Vill tacka dig för tipset med att kommentera mina inlägg. Jag tror det funkar nu. Ha en bra dag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

3 november 2010 22:01

Å så fin hon är Älly! Och vad roligt att som uppfödare även få en rapport från gamla valpköpare och få veta att hundarna är friska och har det bra. Hoppas hon får leva och ha hälsan än några år.
Kramen

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

12 november 2010 18:47

Så fin tös,de vackraste hundarna som finns tycker iallafall ja .
Så härligt för de gamla att få så fint besök av en så vacker tös,o lugna o goa är de ju så det passar bra för de gamla att få klappa prata o krama om.
Har själv haft en stor hane som blev hela 13 år så nog kan Berner hundarna också bli gamla.
ÖNSKAR EN SKÖN HELG O ATT NI SLIPPER REGN,VILL OCKSÅ HELLRE HA SNÖ.
Karin o svartnosarna

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards