~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 november 2010

Av ~ Ruth ~ - 7 november 2010 19:29

      


En fin och solig dag har det varit. Jordgubbar har förvandlats från hela bär till sylt, så nu är allt i krukor. Kunde ju inte koka allt vid det förra koket när sockret inte räckte till. 6 kg sylt blev det i dag, så nu är en lång hylla fylld med jordgubbs burkar. Har 9 kg lingon också som måste kokas, men har inte krukor så det räcker till, denna förbaskade bären, men det är ju så gott. Kokade även lite ox-ben till hundarna, så nu börjar det se fint ut på tandsingarna efter allt gnag. Gubben jagar även hela denna helgen och återvänder hem på tisdag, sedan åker han inte upp till Värmland mera i höst för denna jakten. Vi har kött så vi klarar oss, även barnen får ett och annat utav det. Jag håller på att rensa ur frysboxarna, den ena boxen måste bort, en riktig elslukare för den stannar aldrig (listen under locket är inte tät) och vi bör klara oss med en stor box + ett stort frysskåp. Har även en stor box i stugan, man skulle kunna tro att vi är riktiga storätare hehe.


I natt var det -6* och skall bli så även till natten.

Det har legat frost på flera ställen hela dagen trotts att det har varit fint solväder, men ingen värme.


Kram till er alla och 1000 tack för att ni berikar mig med kommentarer (det är så roligt !)

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards