~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Pannan i djupa veck

Av ~ Ruth ~ - 22 oktober 2009 19:27

  

Är det detta som väntar oss på bloggen framöver, våran blogg skall ju vara en reklamfri blogg. Var inne på Bettans blogg och möttes av detta. Blev faktiskt mera en sur, blev heligt förbannat rent ut sagt på äkta Svenska. Kanske dags att lägga in protester, eller vad tycker ni ?


Har rensat ur alla krukor och urnor ute, nu var allt brunt av frosten. Växter för övrigt som är fleråriga tar jag inte ner förens till våren, det är inte bra att göra det nu för frosten kan gå ner via klippet och skada blommans rötter.


Så har då kyrkan gått med på att viga homosexuella, ett stort steg för allas rättighet i samhället. Alla har rätt till att få sin kärlek bekräftat med en vigsel, ett stort steg för många, så nu avskaffas partnerskapet och ett äktenskap blir ett faktum. Länge leva kärleken mellan alla oansett kön!

Ha en mysig TV-kväll !

 
 
Birgitta

Birgitta

23 oktober 2009 08:00

Ja, det verkar ju inte speciellt kul om reklamen ska dominera bloggarna...!

Fredags kram!

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 oktober 2009 08:39

Hoppas att bloggen får vara som den är och inte massa reklam.Tycker att det är bra att homosexuella får vigas det är deras rättighet.
Ha en bra fredag//Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

23 oktober 2009 09:05

Nääääää fasen heller någon reklam vill jag inte ha i min blogg.
Tycker att det är tråkigt med reklam o den förstör hela bloggen. PROTEST!!!!

Ja äntligen får dom homosexuella gifta sig i kyrkan.
Tycker att det är ett jätte bra beslut!
Men hörde på radion att det var bara vissa präster som skulle gå med på att viga homosexuella......vad det nu är för trams vet jag inte.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 oktober 2009 09:55

Jag hoppas då inte att det blir någon reklam på bloggen.Ja klart att dom ska få gifta sig i kyrkan om dom vill.Grå kallt här och jag springer in och ut för Corre är ute på gården och leker.Jag fryser så jag skakar,hihi!En fin Fredag hoppas jag att Ruth får idag.Och det där med städningen,fy så tråkigt!men skönt när det är över.
Kram vännen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Tina o Tea

Tina o Tea

23 oktober 2009 15:15

Skoj att du hittat till min blogg, det är ju lite ojämnt med mina uppdateringar !
Reklam är inte det roligaste, har undanbett mig det i brevlådan och tillhör den kategorin som zappar så fort reklamen drar igång på TV !
Det är kanon att två människor som älskar varandra även kan få gifta sig i kyrkan nu ! Kärleken har inga gränser...då ska väl inte vi sätta käppar i hjulet ?

http://www.bernerTea.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

23 oktober 2009 16:55

Hoppas att det inte blir reklam på bloggarna

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

23 oktober 2009 18:25

Näe, nu får vi protestera! Ingen reklam på Bloggen tack! Det räcker med all reklam som finns överallt redan och detta ska ju vara en reklamfri blogg. Annars får vi väl byta till något annat.
Tycker också det är bra att alla får gifta sej i kyrkan oavsett med vem.

Önskar dej en trevlig fredagkväll och snart är det Idol på tv:n och det får man ju inte missa.

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
stinalill

stinalill

23 oktober 2009 18:48

Jaaa Ruth jag tycker vi ska protestera mot reklam på vår blogg!! Skulle det inte gå, att sno ihop nå´n slags protestskrivelse, där alla som är emot reklam, skulle kunna skriva på??? Eller måste vi skriva en och en till Bloggplatsen tro???
Jag har några bokrekommendationer på mitt inlägg idag. Jag vet, att du brukar lyssna oxå - medan du stickar, antar jag....
Ha det gott Ruth! Varma kramar till dig!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

23 oktober 2009 21:08

Hade ju tänkt köpa blodpudding när jag for hem från jobbet idag.....men jag hade så brottom hem till Wanilla att jag glömde :) Hade ju varit borta från henne hela dagen så jag ville veta hur hon mådde.Får göra en sväng imorgon och köpa blodpudding. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 oktober 2009 21:38

Reklam eller inte spelar inte mej någon roll....

Önskar dej en god natt, när det är så dags!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 oktober 2009 22:46

Reklam är ett jävelskap rent ut sagt. Ser inte alls snyggt ut. Om man vill fixa till och ha sin blogg så bra man kan och så sätter de in reklam som förtar allt. Nää, jag får nog göra vad jag velat länge !!!
Kram på dig min vän !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
margus

margus

24 oktober 2009 17:04

Jag har sett det redan. Det luriga är att man inte ser det på sin egen blogg, bara på andras...! För jävligt med reklam! Den här var värre än värst med TVÅ PÅ SAMMA GÅNG I SAMMA BLOGG.

Förstod att det var nåt skumt med namnbytet från bloggagratis till bloggplatsen. Dags att lämna skeppet, kanske. PROTEST, JAAAAA, skriker rebellen genast. Det tänker då jag göra.
Ännu bättre vore nån gemensam lista, om nån vill ordna. Är inte så bra på sånt digitalt.
Nä fy fasen, jag VILL INTE SE DETTA I MIN BLOGG.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Maddo

Maddo

24 oktober 2009 22:43

Det får ju att ta bort reklamen. Visst kostar det men det gör väl egentligen allt i dagens läge? Värre hade det varit om den möjligheten inte gavs.

http://blogg.dreammaddo.se

 
agge

agge

24 oktober 2009 23:01

Så ser det ut på min gamla blogg nu...Massor med reklam

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
margus

margus

24 oktober 2009 23:08

Skrev till Bloggplatsen om saken och fick ett klargörande svar. Ligger på min blogg i kväll under "Reklam på bloggar".

Ha det gott!

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards