~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av ~ Ruth ~ - 15 oktober 2009 10:14

  


Robin (sonen) som tog jägarexamen för någon vecka sedan fällde sin första älg i går med ett perfekt skott och fick inte stora skälvan. Sedan målades hans kinder med älgblod av övriga jägare, är nog en ritual när första älgen fälls för en ny jägare där uppe :-) Det var kyligt i gryningen på myren med många minus (10-12*), så det gäller att ha bra kläder som håller värmen och som även andas. Snart är denna jaktvecka över. Färska björnspår över allt i skogen, trodde dom gått i ide nu när det är så kyligt där uppe. Ingen varg har dom sett så dom håller sig borta, kommer nog fram på kvällen och natten för att käka det som lämnas efter älgarna, så även björnen. Det är en riktig med vilt i skogarna där med både, björn varg och lodjur och övrigt vilt. Det var en rapport från Norra Värmland och jag är bara hemma och myser.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards