~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av ~ Ruth ~ - 19 oktober 2009 17:10

  


Fotot ovan är den enda Bernern som vi fortfarande äger, hon bor hos våran dotter.
Namn: Didi-Regencia och är nu 8 år, pigg och glad. Ville bara visa upp denna härliga vovve.

----------------------------------------------------------------------------------

Vaknade i gryningen av ett hiskeligt hundskällande, orsaken var grannen som har startat med sitt tak-byte. Det small och dånade när tegelpannorna slängdes ner från taket ner i en container. Efter en halvtimma avbröts det och annat jobb tog vid, men då var det så dags, så nattsömnen för mig blev kort, får se om det upprepas i morgon bitti. Grannen nedanför det huset har precis fått nytt tak och snett över gatan här är det också uppsatt en byggställning, så det är nog dags där också. En grå och trist dag har det varit fram tills vid 3 tiden, sedan har det klarnat upp rätt bra. Har varit en lugn dag, inga större begivenheter. Har pratat i telefonen vid några tillfällen och nu håller jag på med middagsmat för mig, fiskbullar i dillsås, morötter och potatis. Älskar all mat där fisk ingår, det är så gott. Inget roligt har skett i dag heller, men skall det vara roligt varje dag ? näää, då tror jag inte man sätter värde på det roliga då när det väl sker. Har inte så stora krav på mina dagar, är det något som behöver åtgärdas så gör jag det, kan jag ta det lugnt så stressar jag inte, dagen blir som den blir, då trivs jag som bäst.

Jobben och problemen som hotar att växa mig över huvudet har jag lärt mig att sluta vattna.

----------------------------------------------------------------------------------
Jag använder spegel, ingen kikare när jag letar efter fel för egen del, hoppas alla kan lära sig den konsten också, så enkelt livet skulle bli att leva.

Av ~ Ruth ~ - 19 oktober 2009 00:27

Min dator har låtit så konstigt i dag så den har fått vila, har försökt att sätta igång den flera gånger, nu har jag rensat den från dammråttor och nu är den tyst, gisses så mycket skit. Får nog göra detta oftare ser jag, den suger damm som den värsta dammsugaren. Fick besök av mina dotters barn (mina barnbarn) i em. dom kom från Vattenpalatset i Lerum efter ett roligt plaskande. Jennifer som nyligen tog sitt körkort satt bakom ratten, så stolt, så stolt över att få ratta omkring med sina syskon. Är så tung i ögonlocken så nu blir det sängen.

Kikar in till er i morgon, nu skall jag sova / natti natti.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards