~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av ~ Ruth ~ - 10 oktober 2009 17:28

I går väntade jag ut frisörerna och blev klippt, men fick det inte som jag ville ha det, ville ha det mycket kortare men hon insisterade på att det skulle bli bättre så här, ja, ja tänkte jag, men det fick bli så. Skulle vilja ha bort hälften av det som nu finns. För 2 år sedan så klippte jag mig 3 gånger i loppet av 14 dagar innan jag var nöjd, varför kan dom inte lyssna. Påpekade 3 gånger att hon tog för lite, det blir dyrt när det blir så här, visligen tar dom bara 240:- för klipp, men det x 3 blir dyrt. Nu får det gå ett par tre månader innan jag besöker dom igen, men då sätter jag mig inte i hennes stol (hon är ny där), dom andra lyssnar och gör sitt jobb. Be inte om ett foto, för det vägrar jag ! 
 
Fortfarande så blommar det i min trädgård, marguriterna (heter dom så ?) har börjat blomma om och är så fina nu, helt vitt i urnorna, inte har dom låtit sig knäckas av den frost som det var några nätter.
  
Undrar hur långt upp i Sverige Kärleksörten växer, här blommar dom först när hösten kommer och nu är det en enorm blomsterprakt. Norrut kan inte blommorna hinna slå ut, eller hur är det Birgitta.
 
 
Häcken har nu så vackra bärkvistar, synd dom inte är ätbara. Vet inte om fåglarna gör det heller, skall hålla koll på det.
 
För mig blir det en kort TV-kväll skall bara se på "Körslaget", sedan sticka en stund innan det är dags för kudden. Är åter ensam, älgjakten börjar på måndag. Det är 7 gubbar i stugan och då håller jag mig undan, marktjänsten får dom själva sköta.  Så nu rår jag och hundarna oss själva igen och tar dagen som det passar oss.
 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards