~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Nu börjar det bli riktig kyla ute

Av ~ Ruth ~ - 27 december 2012 22:18


 

~Glöm inte att alla bilder är klickbara~

             


Ingen snö i dag och solen har lyst så bländande och fint, en kylig dag, snön knastrar under stövlarna, nu i skrivandets stund -24* då börjar det bitas i kinderna.

Har varit och underhållit Gullan några timmar i dag, vi har det så trivsamt när vi träffas. Kameran var med och det var mörkt när jag gick hem. Tog några foton. Vovven på bilden är Gullans Millie, har lovat att frisera och klippa klor på tösen, får se om jag orkar i morgon, det brukar ta ett par timmar i anspråk så jag drar på det.


Lämna gärna några rader innan ni kilar vidare!

Kram på er alla.

 
 
Bettan

Bettan

27 december 2012 22:37

Har nu kikat tillbaks på lite av dina bilder m.m =) Underbara självtalande bilder som alltid. Å du ser ut att ha haft det helt underbart också =). Kan tro att Gullan uppskattar ditt besök. Hon ser i alla fall lyckig ut =). Kommer kanske inom vid tid. Men kommer att vila mig lite från bloggen. Vilket du kan se om du besöker mig. Puss & kram vännen & ett riktigt gott nytt år önskar jag dig & de dina. <3 <3 <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

27 december 2012 23:16

Kan tänka mig att ni har era trevliga stunder Gullan å du. Här var de också så fint julväder idag kallt å soligt, halt så in i den. Vilka fina kvälls bilder på huset, jätte mysigt ser de ut.
Ha de gott i stugan/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

28 december 2012 01:37

Underbara vinterbilder, här är snön borta! Tråkigt!

Roligt att få träffa Gullan igen, hon verkar vara en trevlig dam

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 december 2012 07:05

God morgon!
Fy sjutton vad kallt ni har.
Trevligt att få träffa Gullan i några timmar och även hennes söta hund.
Vackra foton du plåtat från ditt paradis
Ha det gott och var rädd om dig
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

28 december 2012 07:55

Fyhundan så kallt ni har det där uppe.
Går var det töväder här.
Nu är det -5 grader.
Så mycket fina foton du tagit och fysjutton så mycket snö.
Gullan ser pigg och glad ut.
Du får ta lite pö om pö på Gullans lilla vovve.

Var rädd om dug vännen!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

28 december 2012 11:46

Kikat in...ser alla vackr bilderna..tänk vad snön kan skapa KONSTVERK!!!
Önskar dej/ er en FIN fredag!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Robin

28 december 2012 19:05

Nu lämnar vi även Stockholm för lite lite varmare väder i Amsterdam. 10 grader är det just nu, å det skall man väl kunna stå ut med ett par dagar.

Hoppas allt är väl med er, även om det åter igen är tyst och lugnt i stugan.

 
Maria

Maria

28 december 2012 22:19

Brrrr så kallt!!! Här var det fyra minus när jag begav mig ut på ärenden på stan idag, tyckte det var kallt :)
Så mycket snö, och det blir svårt att hänga tvätt på den torkvindan :)
Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga från Närke

29 december 2012 15:51

Vilken fin eljusstake du har det skulle jag vilja ha :) tröttnar du då tänk på mig. Mycket andra fina bilder också på hur du har det på vintern. Här har det nästan smält bor all fin snö och blivit snorhalkigt istället.
Önskar dig ett riktigt gott slut och gott nytt år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards