~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 december 2012

Av ~ Ruth ~ - 5 december 2012 18:14

"Klickbilder"

   


Snö har fallit även i dag, då är det så mysigt att tända levande ljus och bara mysa.
Det behöver inte komma så väldans mycket, huvudsaken är att det blir vitt ute som sprider ljus till oss och att det får ligga kvar. Det har skottats här i dag också.



 


Har köpt frukt-mysli till koltrasten, den sitter och burrar upp sig som en boll, är hungrig och fryser. Den har fått ett eget matställe ovanpå buren till dem små och den kommer med sin fru stup i kvarten. Svårt att gallra ut vilka fåglar som skall utfodras och inte, alla är hungriga och vill äta.


Har friserat på hundar i dag och skall bada dem i morgon så dem är klara till avresan. Vilken dag det blir avgör vädret och hur snabbt vi blir klara, men det kommer jag till.



     


Har tagit foton på några av mina grannars hus, fotat genom fönstret, står ofta vid fönstret och tittar ut på den vackra fina vintern och längtar till stugan. Det var nog några som undrade på vinterbilden i det förra inlägget, det fotot togs förra julen och det är våran stuga i Värmland.


Varma kramar till alla mina vänner där ute i kylan.

 



Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards