~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 december 2012

Av ~ Ruth ~ - 1 december 2012 21:50

Minus 9 grader var det den senaste natten, men varför får vi ingen snö ? nu är det ju vinter på riktigt, då skall det ju vara vitt och adventsljusen lyser i allas fönster i kväll, snart jul.


 


Har fixat ett säkert hus för småfåglarna i dag så dem får ha sin mat ifred. Nu i kväll har jag smält Kokosfett, blandat med olja, slängt i massa havregryn som fått svälla, samt olika frön så nu får dem god mat i morgon, fet och närande föda som dem behöver i kylan.


 


När jag skar ost till min morgonmacka så gav osten mig kärlek, ett litet hjärta som jag var tvungen att fota på min kära Edamer, den är god den kärleken.

Skulle bakat bullar i dag men vi fick andra planer, men det kommer flera dagar, i morgon förexempel (kanske).
Vi åkte och hälsat på goda vänner i Sjövik, det var trevligare en att baka, gott fika och mångaskratt.
Kramelikram, önskar er alla en fin 1:a Advent och helg/  




Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards