~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

O'sicken kväll

Av ~ Ruth ~ - 28 december 2012 23:45


               


Var bjudna på invigningen av en 8-kantig stuga med en stor eldstad i mitten som är nytt på Höljes camping. En fantastisk kväll med massor av god mat och drycker. Kanonroligt var det, känner inte så många här uppe så många nya bekantskaper fick jag.


Har tagit bort You Tube låten med Eva för den låg över bilderna när dessa klickades upp.
Men vill du lyssna hur vackert hon sjunger så gå in "HÄR" och klicka på visor.

Eva Björklund och hennes man Inge underhöll med härlig musik och sång, dem bor här uppe en bit från oss och spelar på många olika tillställningar över allt, hon har en underbar sångröst och dem är så duktiga på att spela.

 

Dansade också till en skivspelare, försökte få igång dans men det var inte lätt, men jag dansade och hade kul (inte själv om du trodde det, många dansvilliga herrar) hade inte damerna ont i knäna så var det höfter eller andra krämpor, skulle kunna tro att det var en pensionärsfest hehe.


 


Vi hade privat chaffis så det blev en och annan drink. Tack Bengt Olle för att du körde oss tur/retur så vi kunde roa oss riktigt.


 Daterar bakåt så jag kommer på rätt datum, klockan är nu 01:10. God natt på er alla där ute.


 
 
Maria

Maria

29 december 2012 01:30

Vilken härlig kväll du haft!!! Att träffa nya människor är alltid lika kul. Bra att ha chaufför också så ma kan släppa loss ordentligt :)
Nu ska även jag nana kudden.
Natti Natti!
Kram Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

29 december 2012 06:07

Men jösses vad det svänger om denna låt vart ju danssugen så här dags på morgonen typ 06:06 hahahahaaa
Hon var duktig att sjunga.
Såååå trevlig ni ser ut att haft det.
Hoppas du släppte loss och skaka ruuuuumpa hahahaaaa.
Kramen på dig vännen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 december 2012 07:13

Vilken härlig kväll du haft men skön musik blev danssugen när jag hörde låten, hon var duktig att sjunga.
Kul att få dansa och skaka loss
Fina bilder som du bjuder på
Ha en bra lördag
Kram min goa vän.

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

29 december 2012 14:30

En superkväll med andra ord ! Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Robin

29 december 2012 15:46

Fest i Höljes, vem kunde tro det..? Underbart att höra att ni hade det så fantastiskt roligt.

Vi är nu nere i Amsterdam. Härliga 14 grader och klarblå himmel. Känns inte som om att det är nyår om ett par dagar

 
BrittMarie

BrittMarie

29 december 2012 15:51

Ni verkar ha haft en trevlig kväll långt bort i obygden( är det väl). Kul låt från Branäsbacken. Jag har för många år sedan åkt i någon slags gondol, eller lift där när svärmor och svärfar bodde däruppe. Som tur var, var det sommartid, så man slapp åka utför. Det hade jag aldrig vågat. Kul att du fick dansa!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
gun

gun

29 december 2012 17:05

Ser ut som du haft en trevlig kväll...alltid kul med nya bekanskaper.
Fina kort som vanligt som du visar. Du får ha en fortsatt trevlig dag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

30 december 2012 18:46

Oj oj vilka festligheter ni är ute på kul när det händer någon

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards