~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 8 december 2012

Av ~ Ruth ~ - 8 december 2012 21:45


   


Grannen på baksidan av oss har en katt som heter Burre, han är inte alltid så snäll mot fåglar och småkryp. Deras barn har byggd en snögrotta med 2 ingångar, där ligger Burre och spanar på sina offer. Under deras äppelträd finns det massor av koltrastar som käkar på nerfallna äpplen och ofta sitter dem på snön och vilar sig i godan ro, då skjuter Burre fram som en projektil och fångar sitt byte, varje dag så är det fåglar som får sätta livet till, där den röda pilen är tog han sitt offer i dag. Sedan gick jag genom häcken och plockade upp frusna äpplen, kan inte se jakten på dessa snälla fåglar utan att göra något.


 


Kylan håller fortfarande sitt grepp om oss, även förra natten  visade termometern -18*.

Fint solsken även i dag med något mildare väder -6*, nu biter kylan igen -17*

Nu skall jag fortsätta jobba ett tag till innan jag kryper ner i min iskalla säng.

Kramen.


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards