~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Bara lite surrelisurr.

Av ~ Ruth ~ - 29 december 2012 20:00


Nu har jag gjort slut på julens godaste på fatet, farligt men oj, oj, så gott.


 


Måste bara visa en av mina fina frisyrer som Robin gjorde på mig under Julen, tyvärr så missade vi att fota den superfina inbakade flätan, tänk om man själv hade kunnat göra så, men jag har ju inte ögon i nacken tyvärr, även om det hade varit en stor fördel mången gång.


   



Denna fina stora brickan har Arne gjort, vi har i julen använt det för kallskuret, även en favorit för goda ostar och käx.


Mildväder här i dag, men det håller sig knappt på minussidan, snön rasar ur träden, det har varit grått och trist ute hela dagen, mycket snö har det kommit under natten närmare 20 cm. så Arne har kört snöslungan för fullt idag. I morgon skall det bli plusgrader och regn, vill inte detta, men jag har ingen talan på det område, mina åsikter väger så lätt som en fjärt i luften.


Det har gått i idrottens tecken hela dagen, småkronorna som åter tog en seger, och skidor på längden och tvären. Har bara slappat i dag, härligt och mysigt.


Jag kräver inte att ni skall skriva kommentarer, men det är så himla kul, då får du en extra kram !





 
 
Cina

Cina

29 december 2012 21:10

Mmm ser mumsigt ut.
Snygg fläta eller vad man nu säger.
Du har ju fått riktigt långt hår nu.
Jätte fin bricka Arne har gjort.
Snö och regn om vart annat här hos mig idag!
Grått o trist.

Ha en fortsatt fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

30 december 2012 00:40

Antar att det är ris ala malta på tallriken med saftås!!??? Ser så gott ut så!!
Fin du blev i håret också Bra med hjälp...
Här har dte också varit och är...+ grader...
Lite jobbigt, men vad ska man göra..Halt blir det också!!!
Kram och natti natti!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

30 december 2012 06:40

Så smarrigt det ser ut.
Vilken snygg frisyr Robbin fixat åt dig
En mycket fin bricka som Arne gjort.
Här hos mig så har det snöat och regnat i en salig röra
Ha en bra söndag min vän
Kramar om

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

30 december 2012 08:46

Här hittade jag en ny blogg! Klart jag lämnar ett spår efter mig så jag får en
extra kram!
Gott slut på år 2012!
Melodys matte

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
ansepanse

ansepanse

30 december 2012 10:42

menar du risgrynsgröten? mm, det är gott och jag har som tradition att koka en sats till just till nyår :) vilken fin håruppsättning och vad duktig Arne är, supersnygg bricka
här har det regnat nästan oavbrutet i över ett dygn, så det är bara lite snö kvar på en del ställen nu
Sv: menar du att det är så illa med bajsätandet, Nemo har ALDRIG ätit bajs men Sluggo gör det jämt, vi har ju en STOR trädgård och det är ju stört omöjligt att hålla koll på honom jämt, men för säkerhets skull ska jag allafall kolla så att han inte har mask
bamsekramar vännen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

30 december 2012 11:04

Mmmm så gott det ser ut med ris a la maltan!!!
Snygg och fin frisyr och snygg bricka. Du har händiga karlar i familjen :)
Ha en riktigt bra dag & GOTT NYTT ÅR!!!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

30 december 2012 15:26

Roligt att pröva med lite nytt i frisyrväg, men ack så svårt att fixa till den flätan själv. Brickan ser både trevlig ut och är användbar till mycket. Duktiga grabbar du har i huset:)

Kram - och Gott Nytt År
Lambergsfrua

 
gerty

gerty

30 december 2012 18:54

Snygg bräda Arne gjort, nu har vi slut på julmaten det skall bli gott med vanlig mat nu, här är nästan all snö borta isgata på dom flästa ställen, det har regnat nästan hela dagen trist

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

30 december 2012 23:35

Hej Ruth!

Måste bara skriva lite till dig innan vi går inpå årets sista dag. En härlig jul har ni haft ser jag på dina bilder och så även vi. Maginfluensa här o där men inget som inte går över.
Visst vore det behändigt med extra armar att fälla ut där bak ibland o bli så fin som du. Jag har inte så långt hår längre men lättskött.
Det där med att sluta ge julklappar funkar inte här men vi drog ner ordentligt i år och ingen gnällde utan alla var så nöjda att vi var här tillsammans.
Snön håller på att försvinna men hundarna från Thailand har klarat den bra och Keng också. Jag är överlycklig att ha henne här. Nu väntar jag bara på att vara riktigt frisk o kunna vara hos Leif men varje dag jag pratar med personalen säger dom att han är så glad,nöjd o snäll något han alltid varit fast på ett annat vis förståss.
Slut för i år och tack snälla du för allt du gjort o skrivit till mig 2012.Så mycket godhet finns i ditt hjärta.
Önskar dig o hela din familj ett riktigt gott nytt år.
Kram.

 
Carina,Boris och gänget

Carina,Boris och gänget

31 december 2012 00:16

Så fin du blev i håret! Roligt med något nytt.
Vilken fin bräda Arne har gjort, han är en hänid karl

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards