~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Nu blir det ett par rader här inne.

Av ~ Ruth ~ - 20 november 2012 20:50

Hoppade dagen i går, hade så mycket att fixa och dona med så orken tröt. Vi var och handlade i går, jag mat och Arne på systemet och köpte några flaskor Glögg och nu har vi tagit var sin mugg oj så gott det var.

   



Det finns så många olika smaker på glögg i dag, men för oss är det den traditionella ”Blossa Vinglögg” som gäller, inga andra smaker blir rätt i smaklökarna. Nu skall jag fortsätta att röja i mina mappar på datorn och uppdatera ett par hemsidor till.


Så till dig Anki, vet att du läser min blogg, nu kan du skicka det du vill ha in på din sida.


 Inte många rader i dag, men jag mår bra så ni inte undrar.


Kramen.


 
 
gun

gun

20 november 2012 21:20

Visst är glögg gott och det doftar så härligt. Får nöja mig med att känna doften. Det minsta jag dricker så kommer migränen det gäller även saftglöggen. Kul!
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

21 november 2012 00:10

Det har just blivit onsdag men jag vill titta in innan sängdags.
Tycker om glögg men dricker inget förrän 1:advent o sätter heller inte upp något. I många fönster lyser stjärnor o stakar redan men snön lyser med sin frånvaro.
Klart du har mycket att göra nu du som ställer upp o hjälper så många. Jag har varit in på många bloggar o bara njutit av dina headers. Mina barnbarn tyckte jag hade så fint på min o det kan jag tacka dig vännen för.
Jag säger god natt och skickar en kram.

 
lillis

lillis

21 november 2012 06:49

Glögg är smarrigt och gott,men än har jag inte druckit det men det ska bli.
Förstår att du har mycket att fixa till på datorn
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

21 november 2012 08:53

Undrade vad som hade hänt när du inte skrev här om dagen men jag förstår att du har fullt upp nu när du fått ordning på allt i din dator det tar liksom en massa tid.
Glögg är gott men jag gillar inte den man köper på bolaget utan jag köper på ICA den smakar bäst i mitt tycke.
Ha det gott vännen.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

21 november 2012 10:51

vad skönt att du mår bra :) jag har också lite att göra nu med allt pluggandet :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena

Lena

21 november 2012 14:30

Vad gott med glögg.Ja, jag hoppas de blir lugnt på havet imorgon.
Kramkram

http://min-bloggis.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

21 november 2012 14:34

Men va glad jag blir när jag får läsa att Robin kunnat hjälpa dig med att få tillbaka det mesta från gamla datorn. Och tusen tack för det fina "men stora" täcket som kom till Biggi med posten idag :) Har lagt ut några bilder i bloggen. Denna glöggen är ingen favorit hos mig, tycker inte ens om lukten men men, tur att vi alla är olika.
Många kramar Madde och Biggi

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 november 2012 19:18

Du röjer i datorn, jag röjer i skåp och lådor :) Till helgen ska min byrå i sovrummet ut till försäljning på Blocket. Men snart är röjandet färdigt och jag kan ta det lite lugnt. Ett tag i alla fall :)

Glögg är gott och jag håller med dig, det ska vara den vanliga traditionella smaken.

Ha de gott!
Kramar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris och Gänget

Carina, Boris och Gänget

21 november 2012 22:16

Visst är det speciellt med det första glöggen. Jag fuskade i helgen som var när vi var på julavslutning fast det var ju så klart alkoholfritt!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards