~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Nu är det åter helgmys.

Av ~ Ruth ~ - 16 november 2012 18:45

"KLICKBILD"


Visar en bild på vårat barnbarn Jennifer med sin Niclas när dem hämtade sin lilla valp ”Lexie” för drygt en vecka sedan på ”Eklövens kennel” i Sölvesborg, lyckan var stor och väntan var över.


Vi har varit och storhandlat förbrukningsvaror och diverse annat på ÖB i dag, skönt att få bunkra upp dem stora posterna och förpassa till ett rum i källaren. I kväll skall vi bara mysa och titta på TV, vi skall äta olika ostar och fullkornsrån samt kärnfria druvor, ja, ja, et glas vin är ju givet till, gott skall det bli, älskar ostar.


Tittar nu på ”112 på liv och död” tycker det är så intressant. Pratade med min syster som är i Spanien igen med sin man, kommer tillbaka når det våras och grönskan börjar gro, något som flera av er mina vänner skulle ta efter som mår dåligt av fukt, snö och kyla, vårat klimat kan inte passa alla. Hon tycker det har varit lite för varmt efter at dom kom dit, men det skall bli svalare nu nattetid, det är ju skönt. Grattar min kära syster som blev ”Oldemor” för ett par dagar sedan till 2 små flickor.


Nu önskar jag er alla en fin kväll och skön helg.


 
 
Maria

Maria

16 november 2012 19:53

Fredagsmys med lite gott att tugga på är aldrig fel :)
Själv så ska jag mysa till det i sängen nu, är så trött så jag orkar knappt hålla ögonen öppna.
Natti Natti!
Kramisar Maria

http://airams.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

16 november 2012 20:37

Ja ost och vin är aldrig fel en fredag kväll ! Så härligt att få hämta hem en valp, det bästa som finns ;) Kram och trevlig helg på dig vännen !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 november 2012 07:01

Fredagsmys med ost och vin är inte fel.
Vilken söt liten valp ditt barnbarn skaffat sig.
Ha en bra lördag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

17 november 2012 10:53

vilken söt valp, jag tänkte skriva liten :) men så liten ser den ju inte ut att vara om man jämför den med Nemo och Sluggo
Grattis till din syster som fick bli gammelmormor till tvillingflickor
ha en bra dag
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

17 november 2012 11:29

Ost o vindruvor o kex det gillar jag men vinet det får verkligen vara för mig.
Men gillar man vin så tar man ett glas när andan faller på.

OH herregud en såååååå söt berner och jag kan ju säga att jag verkligen är avundsjuk men jag skulle aldrig orka med en så stor hund idag.
Men jag älskar den rasen som björnar är dom.
Vore jag frisk så skulle jag inte tveka en sekund.
Vad blir namnet på denna skönhet då???

Önskar dig en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

17 november 2012 11:38

J då är det redan lördag igen.
Vilken fin bild på jennifer , Nicklas och lilla vovven!!!
Önskar dej/ er en trevlig helg!!!
Solen sken i morse, men den försvann..så nu har jag tänt lite ljus.

Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

17 november 2012 16:32

Älskar denna hundras Robban & Helena har haft tre stycken tyvärr blev de inte så gamla
Men tanken att skaffa en till nu när barnen börjat skolan och är lite större.
Ost älskare är jag med Vin nja tyvärr blir jag trött av vin men gott är det.
Vi kollar ochså på 112 på liv & död bra program man upptäcker att det finns alltid dom dom har det värre man får vara glad man är någelunda frisk.
Spanien jag verkligen skulle kunna tänka mig okt till april vore inte dumt Om några år kanske, då våra minsta barnbarn är lite större de är bara 6 & 7 Både morfar & Mormor döda så de vill inte att Farfar & Farmor försvinner så om 3.5 år kanske OM Gud VIll & Byxorna Håller.
Kram på dig min vän Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

17 november 2012 16:37

Men såååå söt lilla bebben är. Önskar dem all lycka med denna.
Å gott till tusen med ost, kex & vin... Vattnas i munnen på mig helt klart =). Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

17 november 2012 17:26

Sv: kanske det ja :)
en fortsatt fin helg till dig också vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards