~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Småhandlat

Av ~ Ruth ~ - 24 november 2011 22:57


     


Har varit till ”Nille” och köpt plock för en ljusgrupp. En bricka med spegel i botten, ljus, en glasgran, röda stålkulor, silverfärgade med glas i, samt stickers stjärnor som jag har satt på ljusen, se så fint det blev. Det började bli så utplockat på allt det fina som fanns när dom öppnade för en vecka sedan, men visst, det finns att välja på nu också.


Var även och köpte mig lite smink, det var så länge sedan, men nu skall gumman piffa till sig lite (tror jag). Förr kunde jag inte gå och köpa mjölk utan att måla mig, men det kan jag nu mera.

Skall bli roligt att börja igen, det är väll nu det börjar bli dags om något. Glömde köpa mig en brunkräm, men skall ju till torget flera gånger. I morgon skall jag börja träna mig på fransarna igen, maskaran gör att den förlänger fransarna, för dom som jag har nu är korta och intetsägande, gammal kanske blir som ny hehe.


Fy bubblan vad det regnar ute nu, inte kul alls, men skall sova snart så det kanske går över tills i morgon.


Kramen /  

 
 
gerty

gerty

24 november 2011 23:29

Herre Gud så vacker du blir nu, visst skall vi gammlingar hänga med med både smink och öredobbar

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 november 2011 06:39

Så fint du gjort med ljusbrickan, jag ska försöka att fixa till det i dag.Kul med lite smink och jag tycker att man känner sig lite fin när man får lite färg på sig
Ha en bra fredag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 november 2011 08:01

Åhhh jag bara ler när jag läser det RUTH.
Jag har heller inte målat mig på en herrans massa år.
Och sist jag vart till frissan så satt jag o tänkte nääää nu måste
jag börja måla mig igen.
Köpte mascara och lite brunkräm och vet du det ligger fortfarande i påsen jag fick när jag köpte det.
Så kan det gå men tanken var ju bra men gör ju ingen nytta i påsen.
Ha en fin fredag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

25 november 2011 09:33

Ja nog kan det behövas lite piffuppgrejer. Skulle vilja få lite mer pussmun men läpparna liksom försvinner kanske brist på pussar.
Nu så blir det en full helg och jag ligger efter med städning o handling. Roger o Ludwig kommer i kväll och resten i morgon.
Blåser som bara den så ljungen på altanen hittade jag i hundgården.
Gillar din ljusbricka. Har två adventsljusstakar men ingen duger åt mig i år. Får sätta fantasin i rörelse allt ordnar sig.
Ha det så jättebra nu i helgen min vän.
Kramizz.

 
Yvonne R

Yvonne R

25 november 2011 09:50

Fint julpynt, roligt att sätta lite egen stil på sakerna. Hihi..kul med lite smink :)
Go fredag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

25 november 2011 10:37

Hei på deg søstra mi. Ja du gjør det fint med levende lys, lysene dem har på Nille er veldig bra, dem har kronelys det er dem besste, det er gammeldagse vanlige lys. Ser at du skal sminke deg - husk det er da vi blir eldre at det trengs litt ekstra i ansiktet, Jeg smonker meg hver morgen litt. Her skinner solen fra blå himmel i dag så nu skal jeg støvsuge og bytte på sengene. Ha en fin fredag. Klem herfra søster Liv

 
Maria

Maria

25 november 2011 10:40

Go morgon i stugan! Jasså du skall bli så vacker, jag tycker de e lite jobbigt med att måla ögonen. Glömmer bort mig så e ja där å kliar, ja hur snyggt blir de då. Idag skall jag åka å handla lite till Miras kalender får se vad man kan få ihop.
Jag önskar dig en bra helg/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 november 2011 13:16

Oj! Har du varit hos frissan Ruth och fått ny häftig frisyr? ;)
Visst är det roligt att kunna fräscha till sig lite med bland annat mascara och brunkräm. Jag BUS-ar ju gärna (Brun Utan Sol) nu när man börjar se vinterblek och lite glåmig ut.
Önskar dig en riktigt mysig adventshelg!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 november 2011 16:16

Nu får du det riktigt adventsfint med dina nyinköpta grejer.När du skriver brunkräm kommer jag att tänka på en händelse som utspelade sej i våras i en butik där en kund kom in och sa att hon ville köpa brunkräm,expediten stod helt handfallen och begrep inte vad kunden menade och sa att något sånt hade dom inte.Kunden fick då se förpackningar med brunkräm och pekade på dom....då sa expediten -jasså,menar du foundation. Lite lustigt tycker jag,men det heter ju foundation nu för tiden,men jag tycker att hon skulle förstått vad kunden menade.
Regn och blåst, men inne är det mysigt med alla adventsstakar och stjärnor.

Önskar dej en mysig kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 november 2011 22:07

sminkar mig gör jag inte alls och tror inte jag kommer att börja med det heller, för mycket jobb helt enkelt
vad fint du pyntat
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
margus

margus

25 november 2011 22:13

Fint pynt i headern! Men jag känner inte igen dig på bilden!! Ganska likt Whitney Houston, åtminstone frissen. Ska man leva upp till den imagen i 'reparationsåldern' så får man nog måla bra;-) Ja, bara man har roligt är det väl okej. Skulle aldrig orka lägga tid på tocke' däringa.
Ha en trevlig helg och första advent!

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards