~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 26 november 2011

Av ~ Ruth ~ - 26 november 2011 22:12


   


Fullt upp i dag också ett riktigt grisgöra på em. och kvällen, gubben har styckat 1 gris och malt fläskfärs, tillsammans med sonen har jag  paketerat så nu ligger det i frysen, ja bara en ½ gris för oss, den andra halvan till sonens familj.


I morgon är det på igen, en till gris skall genomgå samma procedur, den är till doteras familj och hennes svärföräldrar, sedan får det baskemig vara över med kött för ett år framöver. Det blir onekligen grisigt innan allt är klart, mycket disk och städning, kom upp från källaren 21. 35.



Missade ”Så mycket bättre” på 4:an, så det får bli PLAY i morgon. Ovanligt med en hel kväll utan TV. Nu är det så bra musik på P4 radion så jag njuter, Country blues och rock, vilken njutfull musik.


Det blåser och regnar vidrigt nu, i morgon en klass 2 varning för stormen ”Berit”, kan bli upp till 30 sekundmeter på em. och natten. Hoppas det blir lindrigare en vad dom säger, SMHI har ju haft fel många gånger.


Kramelikram !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards