~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 november 2011

Av ~ Ruth ~ - 1 november 2011 18:52

Jag är barnslig, lyssnar alltid på radions barnprogram varje em. det är berättelser och sagor och jag finner en glädje när jag lyssnar på detta, det måste betyda att jag har barnasinnet kvar, eller hur ? Har alltid gillat att läsa sagor för barn, så många sagoböcker jag har läst.


I dag har min syster och svåger åter rest till Spanien och värmen och kommer inte hem förens sommaren står för dörren, med andra ord den årliga vistelsen. Tur att det finns ”Skype” så jag kan se och prata med dom när jag så önskar.  Vilken tillgång det är med denna datorn, att ringa där kostar inget, lyx på hög nivå kallar jag det.


 


Min man åker till stugan igen i morgon och blir borta en 14 dagar framåt, det är efterjakt denna helgen.

Han hade nog tänkt han skulle komma iväg något tidligare, men hade beställt via nätet en vacumförpackare för köttet för att slippa suga ut luften ur påsarna. I dag kom denna lyxförpackaren så nu drar han iväg. Den nya snöslungan åker också upp, så nu tror jag att han vill ha snö så han får testa den, ja se gubbar och kluriga manicker.


I dag har vi haft +15 grader ute och natten som var +12, så varm höst har vi inte haft på dom senaste 50 åren läste jag i tidningen, hur blir då våran vinter tro ?


Ha en fortsatt fin vecka / kramen

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards