~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Ett omtumlande uppvaknande i dag

Av ~ Ruth ~ - 19 oktober 2009 17:10

  


Fotot ovan är den enda Bernern som vi fortfarande äger, hon bor hos våran dotter.
Namn: Didi-Regencia och är nu 8 år, pigg och glad. Ville bara visa upp denna härliga vovve.

----------------------------------------------------------------------------------

Vaknade i gryningen av ett hiskeligt hundskällande, orsaken var grannen som har startat med sitt tak-byte. Det small och dånade när tegelpannorna slängdes ner från taket ner i en container. Efter en halvtimma avbröts det och annat jobb tog vid, men då var det så dags, så nattsömnen för mig blev kort, får se om det upprepas i morgon bitti. Grannen nedanför det huset har precis fått nytt tak och snett över gatan här är det också uppsatt en byggställning, så det är nog dags där också. En grå och trist dag har det varit fram tills vid 3 tiden, sedan har det klarnat upp rätt bra. Har varit en lugn dag, inga större begivenheter. Har pratat i telefonen vid några tillfällen och nu håller jag på med middagsmat för mig, fiskbullar i dillsås, morötter och potatis. Älskar all mat där fisk ingår, det är så gott. Inget roligt har skett i dag heller, men skall det vara roligt varje dag ? näää, då tror jag inte man sätter värde på det roliga då när det väl sker. Har inte så stora krav på mina dagar, är det något som behöver åtgärdas så gör jag det, kan jag ta det lugnt så stressar jag inte, dagen blir som den blir, då trivs jag som bäst.

Jobben och problemen som hotar att växa mig över huvudet har jag lärt mig att sluta vattna.

----------------------------------------------------------------------------------
Jag använder spegel, ingen kikare när jag letar efter fel för egen del, hoppas alla kan lära sig den konsten också, så enkelt livet skulle bli att leva.

 
 
Madde

Madde

19 oktober 2009 18:08

Jobbigt att vakna av en massa oväsen...
Kul att se Regencia

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

19 oktober 2009 18:14

Hehehehe va in och tittade på bilderna när Saidie och Tarraz höll på att äta upp "lilla" Regencia... Underbara bilder

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 oktober 2009 18:14

Du är som jag ... tar dagen som den kommer. iböand är det roligt och ibland mindre roligt men som helhet rullar det på och jag är nöjd. Inte letar jag efter fel på mig heller för det gör andra åt mig *fnissar* Nää, i det stora hela är jag nöjd med livet. Rådjuret är i boxen nu och älgköttet likaså. Gott !!!
Fick veta att min dator inte alls är i antågande. De prioriterar inga fabrikationsfel så ett par veckor till i alla fall. Jag är ju inte utan så det får gå. Det hade blivit dyrt om det inte vasrit den här tilläggsförsäkringen på den så jag får trösta mig med det.
Ha det gott !!!
KRam vännen !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

19 oktober 2009 19:10

Undrar varför inte hela inläggen blir med?? Hälften är ju borta, krångel med min dator igen kanske...
Kram

 
gerty

gerty

19 oktober 2009 19:33

En stilig dam som bär sina år med heder

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hundälskare

19 oktober 2009 20:25

En riktigt fin hund.

 
Carina

Carina

19 oktober 2009 22:30

Så vacker hon är, Regencia. Kan förstå du är stolt över henne. Ser ut som att även hon är en pigg och alert veteran.

Gott med fisk i alla de former, hade kunnat ha det många gånger i veckan men då hade nog ungarna skrikit

Kramen Carina

http://www.eklovenskennel.se

 
agge

agge

19 oktober 2009 23:18

Så himla fin hon är ....Berner...en av de vackraste hundarna som finns

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

20 oktober 2009 06:50

Vilken vacker tik.Fiskbullar är smasken.Inte trevligt att vakna till massa oväsen.Här har du en till som tar dagen som den kommer,tycker att det är skönt att slippa alla måsten
Ha det gott//Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 oktober 2009 09:01

Hej Ruth!
Fin hund!Det är nog rätt det du skriver om spegel,men hur menar du?tror nog att jag oxå skulle behöva att börja tänka så.Fiskbullar ja det är väldigt gott,jag är oxå en fisk älskare.Hoppas den kommande natten blir lugn så att du får sova.Måsten är jobbiga tycker jag,svårt för sånt!
Kram vännen och ha en lugn och fin dag i Lerum

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

20 oktober 2009 09:52

Så vacker hund! Jag minns att det fanns en tjej som hade flera av den rasen och jag minns också hur folk förfasade sig över att den familjen minsann hade både barn och STORA hundar... som om det skulle ha varit något fel. Det är många år sedan och den tjejen är nog närmare pensionsåldern idag, jag såg henne för något år sedan och då hade hon fortfarande samma vackra ras. Varken barn eller hundar for illa, men ack så folk kunde prata. Det pratas nog ibland alltför mycket dumheter om folk som väljer att leva olikt andra. Men nu glömde jag helt att önska dig en god morgon... eh... jag sitter med kaffekoppen, Sudden och jag har varit ute i blötan. Tack och lov kom det inget regn. Nu får han allt stanna inne tills någon av sönerna dyker upp och kan gå med på promenad. Vädret är inte det roligaste hos oss heller. Men man får väl göra det bästa av det och då sätter man på kaffe, spelar Alexander Ryback och drömmer sig bort... nä jag funderar på om jag ska försöka skriva en deckare... såg en tävling om det i Amelia. Nej jag köper inte den tidningen, men tävlingen ligger ute på deras hemsida också. Jag har försökt så många gånger att fånga något intresse för tidningar typ Amelia men det går inte alls det, tillslut sitter jag bara och funderar över nöjet och nyttan med att banta på ena sidan, sminka sig på nästa och ha dyra kläder och så alla dessa krämpor det ska skrivas om... usch sådant vill jag helst glöm tills jag blir 90 år och dansar fram på hemmet. Ja hund, det blir den dag både jag och maken är överens om att vi kan ta oss an en liten valp eller en omplacering. Kanske den dag barnen är utflugna, vi har gjort det vi vill då är det nog dags för egen hund. Vi hann liksom inte med så mycket innan vi fick första sonen... så kan det gå i livet. Men men.... livet är väl inte slut än? Så nog hinner vi med mer det får jag hoppas. Ha en fin dag!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

20 oktober 2009 11:04

Så fin hon är din berner! En riktig lady:-)
Måste bara förklara för dig att det inte är mina barnbarn som jag passat utan min systers. Har en halvsyster som är 18 år yngre än mig.
Här är grått och trist. Blir en tur till byggvaruhuset för att kolla golv idag.
Kram

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ami Barozzas extramatte

20 oktober 2009 12:40

Hej Ruth
Visst ser jag att Barozza är lik sin mor - ingen tvekan om det. Skönheter är vad dom är!! Hoppas Barozza oxå får vara pigg och glad hon oxå många år framöver. Ha en bra dag
Regniga hälsningar från Svenljunga

 
Monica

Monica

20 oktober 2009 13:45

Stilig hund!

Fiskbullar har jag aldrig gillat så det serveras aldrig hos mej, men smaken är ju olika som tur är.På tal om mat, så ska jag börja med middagen strax.

Ha det gott!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

20 oktober 2009 13:46

Vilken goding :) Wanillas blodprover var inte speciellt lovande alls, tvärt om :( Nu är hon hos vetrinären, jag fegade ur,vågade inte följa med. Kanske fel av mig men nä jag ville inte. Nu får jag lida här hemma istället.....av någon anledning så känner jag på mig att det här inte kommer att sluta bra :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

20 oktober 2009 14:28

Bernen är absolut en av våra vackraste raser tycker jag och fisk är god och lättsmält mat, vi gillar t.o.m fiskbullar en ganska föraktad maträtt. Hemlagad fiskpudding kan bli en riktig höjdare, praktiskt om man får fiskrester över.
Fel behöver man inte LETA efter och speglar är det snart dags att helt undvika;)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

22 oktober 2009 16:14

Va söt hund :))

http://www.rubynellie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards