~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Adventspyntat

Av ~ Ruth ~ - 25 november 2011 22:54

Här på bloggen och i huset, älskar stakarna i fönstret, har även hängt upp julgardiner i köket, mera blir det inte här. I stugan blir det mera, tomtar och glitter plockas fram 1-2 dagar innan julafton, tar aldrig ut något i förskott.


Kraschade 3 gamla mjölkflaskor i dag, nu har jag bara en brun 1L kvar, ½-litern, samt dito 1L och ½L i genomskinligt glas + 3 ljuslyktor och ett pressglas fat kraschade. Jag klev upp på bänken för att hänga upp en gardin, höll på att tappa ballansen och greppade tag i krönlisten uppe på skåpet där flaskorna stod, listen gav vika och flaskorna föll, dels direkt på klinkergolvet och på bänken, bitarna flög vida omkring, är så ledsen för detta. Min mans ord: det var ju ingen stor katastrof, för mig var det sorgligt värre (hur många har sparat sådana flaskor, tror inte det är så många.)


Ha det gott mina trogna vänner, ni betyder så mycket för mig, puss !

 
 
Gunilla

Gunilla

26 november 2011 00:02

Hej på dig!
Jag har inte satt upp ngt julpynt.
ska göra det ngn dag.
Synd att dina flaskor gick sönder.
Gamla mjölkflaskor minns man ju från förr.

Önskar dig en trevlig 1:A Advent
Tass Tass

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maria

Maria

26 november 2011 00:08

Tur de inte var du som for i golvet det hade fanken inte varit bra. Håller med din gubbe, de var ju inte riktigt hela världen.
Önskar dig en riktigt fin advent/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Anki J

Anki J

26 november 2011 00:49

Tur det inte var du som åkte i bänken o på golvet! Kan tänka mig att det blev ett ordentligt krasch när allt glas gick i sönder!

Julpyntet tas inte fram förrän någon dag innan julafton men har nästan alla stjärnor o ljusstakar på plats i fönsterna. Är bara i ungdomarnas rum som det fattas men de bryr sig inte om vilket :o/

Önskar dig en härlig 1a advent!
Kram

http://www.jankils.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

26 november 2011 02:00

Du verkar har pysslat med samma som jag. Visst är det väl speciellt när alla ljusen tänds runtom i stugorna?
Aldrig roligt när något kärt går sönder

Önskar er en riktigt trevlig 1:a Advent!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 november 2011 07:03

Oj så mysigt och fint du gjort här inne.
Vilken tur att det inte var du som föll i golvet, tråkigt med sakerna som gick sönder
Önskar dig vännen en bra lördag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

26 november 2011 09:01

Så fint här är!Du är så duktig på dessa bilder t.o.m ljusen rör sig!
Himla tur att du inte ramlade och slog dig kunde ju gått illa. Tråkigt när fina saker går sönder.
Svar på din fråga, Min pappa gick bort för tre år sedan han blev 92 år mamma fyller 90 nästa år.
Kramar och ha en fin lördag

http://yvonne.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

26 november 2011 10:53

nej, vad tråkigt, förstår att du blev ledsen över det men det var tur i oturen att du inte ramlade och bröt dig på något vis
fick vi inga bilder på julgardinerna då :)
pussar till dig också vännen - bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

26 november 2011 11:47

Jag önskar jag var lika pysslig som du! Det ser så hemtrevligt ut i ditt fönster. Tråkigt med glaskras, men jag säger som övriga. Tur att det inte var du som krasade! Ha en trevlig första advent!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Cina

Cina

26 november 2011 11:52

Tack för pratstunden igårkväll.

Tur att det inte var du som rasade ner och gjorde dig illa.
Visst synd att din mjölkflaskor gick i krasch.
Men bättre de än att du skulle bryta dig eller så.

Sol här idag men det blåser.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 november 2011 12:02

Oj vilken fin header du gjort.Synd på klirret:(
Jaha då åker ni till stugan snart igen då.Du längtar förstår jag.
Ha en bra Lördag och kramen.

http://bloggen.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 november 2011 14:12

Men kära du, så tokigt det kan gå och så lätt olyckan är framme. Visst bli man ledsen, när saker man tycker mycket om går sönder - men allra viktigast var ändå. att du själv klarade dig oskadd.

Adventsmys både på bloggen och i verkligheten - nu är det bara för julen att komma;)

Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

26 november 2011 17:33

Så fint du har gjort här på din blogg.Jag säjer till när det blir dags hos mej,men tror det får vänta till lucia.Vilken tur att inte du for i golvet och bröt sönder dej,men jag förstår om du blev ledsen över de kraschade mjölkflaskorna.
Önskar dej en riktigt skön kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

26 november 2011 19:26

Hej igen!
Tack för påhälsningen i min blogg.
Jaha, ser du mina bilder som siluetter?
Bilderna är inte små i min dator.
Beror kanske på vad man har för storlek av dator?

Ha en trevlig helg

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maggan

Maggan

26 november 2011 21:47

Det var ett vackert fönster. Jag hag har också gjort i ordning mina fönster. Men du skulle inte klättra för det är snart gjort att tappa balansen. Mina barn har förbjudit mig att klättra,men ibland år jag olydig och gör det ändå.
Nu ska jag krypa i säng. Har ju varit i Ullared men det gick bra. Men som sagt trött är jag. Ha en skön morgondag nu och en stor kram till dej.

http://Margaretha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards