~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Åter en vecka går mot sitt slut.

Av ~ Ruth ~ - 11 november 2011 19:41

Fy sjutton gubbar så kyligt vet var när jag kröp ner i sängen i går natt, hämtade en termometer och satte på nattduksbordet, den visade +5 grader, men inte stängde jag fönstret, 2 täcken blev det över mig  och jag sov så gott när jag väl somnade vid ½-4 snåret. Vet att det brukar bli så när det är fullmåne, det slår aldrig fel då håller John Blund sig borta.


Fick sova resten av natten, jag behövde inte rycka ut som barnmorska för tiken, pratade med hennes man i dag och det blev 3 valpar. Det är inga personer jag känner så, brukar prata med dom när dom går förbi här med sin hund, men hon vet att jag är uppfödare och jag förmodligen har en del erfarenhet efter 25 år med valpfödslar. När den första valpen föddes skrek hon och högg husse i handen, hundar kan göra så i plågans hetta när det gör ont. Får se om jag går och tittar på dom när dom blir lite större.


 

I dag är den stora vigseldagen, så även i Klaråsen där vi har våran stuga, det var en jägarvigsel, en borglig sådan efter avslutad jaktpass på bron till logen, prästen till vänster. Anders och Helen är från Borås och har sin stuga på andra sidan av vägen, dom har varit ett par i 17 år (?) så nu passade dom på, datumet som anses så magiskt 11/11-11. I kväll firar alla på Värdshuset i Höljes, min man är chaffis i kväll.


Nu skall jag göra mig i ordning innan IDOL börjar på TV.

Hoppas ni får en fin kväll / kramen.

 
 
Corina

Corina

11 november 2011 19:56

Jag ska jobba ännu en helg, tätt mellan helgerna numera ! Jobbar två av fem ena perioden på fem veckor och nästa fem veckor jobbar jag tre av fem så snart jobbar man alla helger :( Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

11 november 2011 22:10

jag vill också ha kallt i sovrummet men inte riktigt så kallt :)
vad trevligt att passa på och gifta sig en sådan här dag
hoppas att du somnar lite tidigare i kväll
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena

Lena

11 november 2011 23:20

Detsamma till dig!Ja du har lång erfarenhet bakom dig.
Kramen och suss så gott!

http://bloggen.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

11 november 2011 23:23

Fy 17... nej så kallt vill jag inte ha det i sovrummet. Skönt att de klarade valpningen själva.

Ja dagens datum verkar vara lockande att gifta sej på för många, det är ju inte ett datum vilket som helst.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

12 november 2011 00:52

Fy för den lede va kallt hur kan du sova då, burr. Ja jag kanske inte heller har så varmt men fönstret är stängt.
Helgkramar till dig från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

12 november 2011 06:46

Fy sjutton vad kallt du har i sovrummet, jag har inget fönster öppet.
Så mysigt att gifta sig på detta vis.
Vad skönt att du slapp var barnmorska
Ha nu en skön och mysig helg
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

12 november 2011 09:49

Även jag ska ha iskallt i sovrummet när jag ska sova då sover man som bäst tycker jag.

Härlig vigsel där på bron.
Var många som gifte sig igår.
Här i stadshuset var det 20 st läste jag.
Önskar dig en fin lördag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 november 2011 10:44

Sv: en fin helg till dig vännen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
margus

margus

12 november 2011 14:15

Tur att valpningen gick bra på egen hand så att du fick sova ut.
Kul med annorlunda vigsel. Bröllop i den klädseln blir ju också ett minne! Hoppas det blev en rolig fest.
Snart dags för hemstickad nattmössa på din huvudknopp, eller hur?Nog för att jag gillar svalka i sovrummet, men min gräns går väl vid pass 15 grader så här års. Bara man har tjockt och varmt täcke sover man gott.
Ha en go' helg!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

12 november 2011 14:26

Intressant vigsel får man då säga :)
Inte för svalt i sovrummet för min del.
Det gick inte alls bra för Moa igår! Konstigt att hon fick vara kvar...

Kram

http://blogg.birgittasplace.com

 
Monica

Monica

12 november 2011 15:41

En lite annorlunda vigsel där uppe i Värmland,men det var ju också lite speciellt med datumet också.
Jag hoppas att Robin vinner idol,men dom andra är ju bra också förstås.

Önskar dej en bra kväll/ kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

12 november 2011 15:54

Ja visst är det skönt med friskluftt när man sover , men 5 + brrrr
vi brukar ha 16 71 + när vi vaknar.
Härligt att vigas den 11/11 2011 kl11&11 hahah Lustigt.
Ha en trevlig helg Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 november 2011 17:08

Hmm, lite svalt tycks det mig, men huvudsaken är ju att du trivs med det - men det behövdes nog två täcken för att du inte skulle få frost i ögonbrynen ;)
Vad romantiskt med ett jägarbröllop! Ja, det var många som ville gifta sig just det datumet och då helst kl.11.11 också. Det gjorde åtminstone ett par i Karlstad, som NWT berättade om.
Vad snällt av din man att ställa upp och skjutsa till bröllopsmiddagen i Höljes. Jag är säker på att det var en trevlig fest.
Vi såg också på Idol i går. Vilka duktiga ungdomar!
Ha en skön kväll!
Varma kramar,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

12 november 2011 17:54

Lite väl kallt för mig i sovrummet men jag vill ha det lagom svalt som jag nästan aldrig uppnår :)
Säkerligen jätte många som gifte sig igår och detta jägar bröllop ser ut att varit jätte vackert! Kram

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

12 november 2011 18:02

Burr.... va kallt du ska ha när du sover... 17-18 grader är lagom.
Det är nog många som gifte sig igår skulle jag tro.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.blogplatsen.se

 
Ingen bild

agge

16 november 2011 19:24

Så himla kul att det gick bra med valpningen. Grattis till grannen och tiken.
Vad kul med annorlunda bröllop. Fast jag är så tråkigt konservativ när det gäller det. Kyrka, klänning , hår och fetsen...ja, allt som hör bröllop till.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards