~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Cherry on Top Award

Av ~ Ruth ~ - 7 december 2010 21:37

  
Denna utmärkelse fick jag av min nya bloggvän  Maria "Tusen Tack !"


Med utmärkelsen följer också fyra regler, vilka är:
1. Tacka den person du fick den av.
2. Kopiera utmärkelsen till din blogg.
3. Dela tre saker som du gillar.
4. Skicka utmärkelsen till fem bloggar som du tycker förtjänar denna utmärkelse


Nu skall jag ge den vidare till fem andra bloggar jag följer, ett svårt beslut, många flera är värd denna utmärkelse, men får välja ut bara 5 bloggar, hmmm.
Har så många bloggvänner så nu får jag ont i magen, men skall göra ett val där kontakten har varit långvarig i flera år både på nätet och förövrigt.


Cina har varit en vän i många år, och vänskapen har inte vacklat en enda gång, så glad att du finns.

Corina är också godheten själv och väl värd en utmärkelse.
Carina missar jag inte, du har alltid hjärtat på rätta stället.
Gerty den spralliga och glada vännen sedan många, många år tillbaka.
Lena, fotografen som alltid bjuder på så härliga foton i sin blogg, en underbar och varm person.

Nu får jag inte bjuda flera på denna Award, men ni skall veta att jag skulle vilja ge till er alla, ni betyder så mycket för mig, utan er ingen blogg, kan bara ge er övriga en varm kram.


Nu återstår det bara att lämna ut 3 saker som jag gillar.
-------------------------------------------------------------------

1. Ärligheten från mina vänner och som utstrålar värme gent emot andra utan elakheter och falskhet.
2. Kan inte leva utan musik, det lyssnar jag på från jag vaknar tills jag somnar, men ratar opera, körsång och musik av spelmanslag med fioler.

3. Älskar vinter med snö, mycket ljus omkring mig, både levande och lampor och varma tofflor på fötterna.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Ta bort kopieringsskyddet, gå in på ”Profil och lösenord” sedan ”Övrigt” där klickar du i rutan och sparar, du kan ändra tillbaka när utmärkelsen är hämtat.


            


Några foton från snöovädret som var i går natt, i dag har temperaturen ute legat på upp till +3*, tö och takdropp.

 
 
Margit

Margit

8 december 2010 00:06

Titatt in ocj läst. Sett de fina bilderna av katterna och så söta o gulliga de är!
Har NU en FRUKTKAKA satt nyss ui ugnen så det är att vänta ca 1,5 timmar tills dom är färdiga.
Vi skall ha några vänner hos oss på löärdagkväll och då sk vi bjda på "skinksmörgås och JULGRÖT"., och då är det gott att ha en kaka också att bjuda på.
Vi har nu ca - 15 grader, så vi får se hur mycket det är i morron.
JG GILLAR LJUS OCH "MYS" UNDER ADVENTSTIDEN. Tycker det är SÅ härligt. Och just nu så spelar stereon; JULSÅNGER av olika slag. Tycker om det. Gjoprt det i MÅNGA år.
Kram till dej vännen!
Önskar deje n trevlig onsdag också!!!

http://margitholm.blogg.se

 
margus

margus

8 december 2010 00:26

Härliga snövädersbilder! Ha det gott!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 december 2010 05:50

Tack för utmärkelsen:)
Fina snö storms bilder.Söta missar i granen:)
Sköt om dig!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

8 december 2010 07:13

Härliga och fina bilder.
Ha en bra och skön dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

8 december 2010 10:06

Vilka fina bilder!!
Vår musiksmak är nog helt olika för det du ratar lyssnar jag ständigt till... med körsång i familjen och fiolspelande son blir det lätt den typen av musik. Opera älskar jag!! Men det har jag först på senare år börjat att gilla.
Däremot gillar jag vintern jag med - min andningsbara årstid..
Kram och ha det bra!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Cina

Cina

8 december 2010 17:09

Tusen tusen tack för utmärkelsen.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

8 december 2010 20:27

Å tack snälla Ruth.....och jag som eftersatt bloggen å det gruvligaste den senaste tiden. Bloggläsandet har också hamnat på sidan på grund av alla förpliktelser den senaste tiden. Kram !!!!

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 december 2010 21:39

grattis! kul att få veta lite mer om dig
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

9 december 2010 00:09

Tack snälla Ruth för den fina utmärkelsen! Tyvärr kan jag inte infria alla förpliktelser den medför men är väldigt stolt över att ha fått den!

Kramen från oss alla

http://eklovens.fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards